تداوم حملات رسانه‌های سعودی به‌ترکیه

دو شنبه 25 دی 1396 - 13:54:49
تداوم حملات رسانه‌های سعودی به‌ترکیه

تهران- الکوثر: رسانه‌های عربستان سعودی با هدف حمایت از امارات عربی متحده در برابر ترکیه، حملات خود را علیه آنکارا و شخص رجب طیب اردوغان تشدید کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، از زمان بحرانی که وزیر امور خارجه امارات عربی متحده با ترکیه ایجاد کرد و یکی از حاکمان عثمانی را به سرقت آثار تاریخی شهر مدینه متهم کرد، رسانه‌های عربستان سعودی نیز همگام و همراه با رسانه‌های اماراتی بی‌وقفه ترکیه و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور آن را، هدف حملات شدید خود قرار می‌دهند.

به نظر می رسد که رسانه‌های عربستان بر اساس دستورالعمل دفتر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، حمله به ترکیه و شخص رئیس جمهور آن را به منظور همراهی با «محمد بن زاید»، ولیعهد امارات، در دستور کار خود قرار داده اند.

روزنامه رسمی عکاظ عربستان سعودی که به طور مستقیم از دربار پادشاه عربستان سعودی خط می گیرد در یادداشتی به قلم «خالد عباس طاشکندی» با عنوان «سرقت تاریخ.. تخصص ترکیه» بار دیگر ترکیه را هدف تیرهای اتهام‌زنی خود قرار داد و این کشور را به سرقت کردن آثار نفیس تاریخی از داخل حجره شریف نبی اکرم (ص) متهم کرد.

اشاره به این نکته شایان اشاره است که رسانه‌های عربستان سعودی به علت حمایت آنکارا از قطر، مواضع خصمانه‌ای علیه ترکیه در پیش گرفته اند و در بحران اخیر که بین امارات و ترکیه پیش آمد و در آن وزیر امور خارجه جوان امارات یکی از حاکمان عثمانی را به کشتار مردم مدینه و مکه متهم کرد، جانب امارات را گرفته و به شدت به ترکیه و مقامات این کشور تاختند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 25 دی 1396 - 13:54:16