آغاز نشست مجمع عمومی کنفرانس مجالس اسلامی در تهران

دو شنبه 25 دی 1396 - 11:51:5
آغاز نشست مجمع عمومی کنفرانس مجالس اسلامی در تهران

تهران- الکوثر: بیستمین نشست مجمع عمومی کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صبح امروز(دوشنبه) با حضور رییسان و نائب رییسان مجالس و هیات‌های پارلمانی از ٤٤ کشور عضو در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در این نشست با بیان اینکه همه کشورهای اسلامی ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دارند گفت: کشورهای اسلامی باید در همه این سال‌ها به این موضوع توجه بیشتری می‌کردند که چگونه ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای اسلامی در کنار هم قرار گیرد.

لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی ایران این مسیر را طی می‌کند و اولویت تهران برای روابط اقتصادی، کشورهای اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به بحران تروریسم در منطقه اظهار کرد: این مسئله گرفتاری‌های جدی برای کشورهای اسلامی درست کرده است و باید در برابر این پدیده، همه با هم متحد شوند و ایران نیز آماده همکاری با همه کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریسم است.

لاریجانی با ابراز تاسف از اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: هیچ رئیس جمهوری نباید کشورهای دیگر را تحقیر کند و این نه فقط به دوستی کشورها کمک نمی‌کند، بلکه شکاف‌ها را نیز بیشتر خواهد کرد.

افتتاحیه سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی فردا (سه‌شنبه) با حضور رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی ایران برگزار می شود و عصر چهارشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان خواهد داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 25 دی 1396 - 11:45:0