کشف ارتباط ژنتیکی بین بیماری کرون و پارکینسون

یک شنبه 24 دی 1396 - 16:6:18
کشف ارتباط ژنتیکی بین بیماری کرون و پارکینسون

تهران- الکوثر: محققان علوم پزشکی در دانشگاه مونت سینای آمریکا اعلام کردند بین بیماری روده ای کرون و بیماری پارکینسون ارتباط برقرار است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محققان در مقاله ای در شماره اخیر نشریه ساینس Science  اعلام کردند در واقع می توان گفت ارتباطی جدی بین بیماری های کرون و پارکینسون برقرار است.
دکتر اینگار پیتر و همکارانش با مطالعه بر روی پرونده 230 هزار نفر و بررسی ژنوم آنها به این یافته رسیدند.
­به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت،  پارکینسون لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می شود شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی کند.
به طور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول های ترشح کننده ماده ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی) است رخ می دهد. 
افزایش نسبت استیل کولین به دوپامین در عقده های قاعده ای مغز موجب علائم ترمور، سفتی عضلات و کندی حرکات میشود
پارکینسون بر اساس دو علامت یا بیشتر از چهار علامت اصلی بیماری مشخص می شود. ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت، کندی حرکات، سختی و خشک شدن دست و پا و بدن و نداشتن تعادل این چهار علامت اصلی را تشکیل می دهند.
این علائم مخصوصاً وقتی که در یک سمت بیشتر از سمت دیگر پدیدار شود، تشخیص پارکینسون داده می شود مگر اینکه علایم دیگری همزمان وجود داشته باشد که بیماری دیگری را نمایان کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


یک شنبه 24 دی 1396 - 16:6:12

دسته بندی :