نشریه انگلیسی:

بن طلال باج نداد، زندانی شد!

یک شنبه 24 دی 1396 - 10:20:7
بن طلال باج نداد، زندانی شد!

تهران- الکوثر: یک روزنامه انگلیسی فاش کرد ولید بن طلال شاهزاده میلیادر سعودی به علت آن که حاضر نشد برای آزادی خود به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی باج بدهد به زندان امنیتی الحائر منتقل شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «دیلی میل» شنبه شب نوشت با انتقال ولید بن طلال از هتل «ریتز کارلتون» به زندان به شدت امنیتی الحائر، بخت به نتیجه رسیدن رایزنی ها برای خروج سریع و بی‌دردسر او از مخمصه‌ای که بن سلمان برایش ایجاد کرده است، کاهش یافت. دیلی میل نوشت بن طلال که ثروتمندترین شخص در عربستان سعودی به شمار می رود پس از آن زندانی شد که حاضر نشد مبلغ 728 میلیون پوند برای آزادی خود بپردازد.

عربستان سعودی اوایل نوامبر گذشته به بهانه مبارزه با فساد حدود 200 شاهزاده و شخصیت سیاسی این کشور را بازداشت کرد.

زندان الحائر در 40 کیلومتری جنوب ریاض، بزرگترین زندان در عربستان است که به شدت از آن محافظت می‌شود. این زندان به عنوان خطرناکترین زندان در خاورمیانه و یکی از 10 زندان خطرناک در جهان شناخته می‌شود که اکثر زندانیان آن در پرونده های تروریستی محکوم شده‌اند.

دیلی میل نوشت دولت عربستان از طریق بازداشت شاهزادگان و شخصیت ها به دنبال جمع آوری 100 میلیارد دلار است که معادل بدهی های عربستان سعودی است ولی منابع آگاه از روند تحقیقات اعلام کردند ولید بن طلال حاضر به باج دادن نشد و ترجیح داد محاکمه شود و حتی وکلای مدافعی را به این منظور استخدام کرده است.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 24 دی 1396 - 10:19:57