آیا زیارت قبور مخصوص شیعیان است؟

جمعه 22 دی 1396 - 11:53:50
آیا زیارت قبور مخصوص شیعیان است؟

مشهد- الکوثر: پژوهشگر علوم اسلامی گفت نه فقط شیعیان بلکه پیروان سایر مذاهب اسلامی نیز به علت زیارت قبور درگذشتگان و بزرگان خود در معرض انتقادات و حملات سلفی‌ها و وهابی ها قرار دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر‏، شیخ مهدی المطوری در گفتگو با برنامه «ثامن الحجج» شبکه جهانی الکوثر که از مشهد مقدس پخش می‌شود گفت: سلفی‌ها نه فقط شیعیان را به علت زیارت قبور مورد انتقاد و حمله قرار می‌دهند بلکه پیروان سایر مذاهب نیز در معرض چنین حملاتی قرار دارند زیرا همه مسلمانان زیارت قبور را امری پسندیده می‌دانند.

این پژوهشگر علوم اسلامی افزود: زیارت قبور و فاتحه فرستادن، در واقع هدیه‌ فرستادن برای درگذشتگانی است که دستشان از این دنیا کوتاه است و همچنین انسان را به یاد مرگ می‌اندازد. حتی در صحیح بخاری که از کتب مرجع اهل سنت است آمده است: به زیارت قبرها بروید زیرا قلب را نازک می‌کند.

شیخ المطوری زیارت قبور را بخشی از سیره پیامبر اسلام(ص) و معصومین دانست و گفت: پیامبر اسلام(ص) به زیارت قبر شهدای جنگ احد و دفن شدگان در بقیع می‌رفت و حضرت زهرا(س) نیز قبر عمویش حمزه و قبر پدرش حضرت محمد(ص) را زیارت می‌کرد.

شیخ مهدی المطوری این گونه حملات وهابیت سلفی را حمله به همه مسلمانانی دانست که قبور را مکانی برای زیارت و یاد خدا و یاد آخرت می‌دانند و برای درگذشتگان قرآن می‌خوانند. وی افزود: زمانی که قبر متعلق به یکی از اولیاء الله باشد، کسانی که به زیارت آن می روند از برکات آن بهره مند می‌شوند همانطور که زائران از برکات زیارت قبر پیامبر(ص) و انبیاء و ائمه بهره می‌گیرند و بر آنان درود می‌فرستند. چطور سلفی‌های وهابی ادعا می‌کنند درود فرستادن بر درگذشتگان جایز نیست در حالی که خداوند نیز در قرآن کریم بر نوح و موسی و هارون درود فرستاده است!


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


جمعه 22 دی 1396 - 11:53:24