رمز ایستادگی امت اسلامی از دیدگاه استاد دانشگاه الازهر

جمعه 22 دی 1396 - 10:49:26
رمز ایستادگی امت اسلامی از دیدگاه استاد دانشگاه الازهر

قاهره- الکوثر: استاد دانشگاه الازهر مصر‏، وحدت امت اسلامی و خودکفایی و عدم وابستگی آن را لازمه قدرتمند شدن و ایستادگی این امت در برابر متجاوزان دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر‏، شیخ احمد المشد در گفتگو با برنامه «البنیان» شبکه جهانی الکوثر که در مسجد رأس الحسین قاهره ضبط شده است گفت: درست است که امت اسلامی به سازندگی نیاز دارد ولی برای سازندگی باید زیربناهایی وجود داشته باشد.

این استاد الازهر در تشریح این زیربناها گفت: در درجه نخست باید اختلافات را کنار بگذاریم. وقتی در خصوص برخی اصول و ثوابت، توافق داشته باشیم می‌توانیم به مبنایی دست یابیم که همگی حول محور آن جمع شویم. به این ترتیب وحدت حاصل می شود و می توانیم در برابر متجاوزان بایستیم.

شیخ المشد افزود: دشمنان وقتی دیدند مسلمانان با یکدیگر متحد نیستند به سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» روی آوردند و بر دامن زدن به اختلاف بین فرقه های اسلامی متمرکز شدند. آنها بین شیعه و سنی فتنه انگیزی کردند و حتی بین مذاهب اهل سنت نیز تفرقه ایجاد و بین سلفی و صوفی و اشعری و... مرزکشی کردند تا جایی که طوایف متعدد تشکیل و امت اسلامی چند دسته شد. آنها با این کار موفق شدند بر مسلمانان سیطره یابند و ثروت هایشان را غارت کنند.

این استاد الازهر دومین زیربنای ضروری برای ایستدگی امت اسلامی در برابر متجاوزان را خودکفایی و عدم وابستگی دانست و گفت: ما باید خودکفا باشیم زیرا امتی که وابسته باشد هیچ گاه نمی‌تواند حرف خودش را به کرسی بنشاند. امت اسلامی تا زمانی که خودکفا نیست و حتی برای تامین غذای خود به دیگران وابسته است هیچ گاه نمی تواند استقلال تصمیم گیری داشته باشد.

استاد المشد افزود: وقتی امت اسلامی متحد شود و همکاری بر اساس نیکی و تقوا –نه گناه و سرکشی- را سرلوحه کار خود قرار دهد قطعا به امتی سازنده تبدیل خواهد شد و با دستیابی به خودکفایی و استقلال اقتصادی خواهد توانست قدرتمندانه در برابر هر تجاوزی بایستد.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


جمعه 22 دی 1396 - 10:49:11