عصبانیت مقام سعودی از سخنان وزیر خارجه قطر

پنج شنبه 21 دی 1396 - 16:27:44
عصبانیت مقام سعودی از سخنان وزیر خارجه قطر

تهران- الکوثر: یک مقام عربستان سعودی با عصبانیت به گفتگوی تلویزیونی شامگاه چهارشنبه وزیر امور خارجه قطر، واکنش نشان داد و مقامات این کشور را به دروغ گویی متهم کرد. 

 به گزارش پايگاه شبکه الکوثر،وزیر امور خارجه قطر شامگاه چهارشنبه در گفتگو با تلویزیون رسمی کشورش از کشورهای تحریم کننده قطر بار دیگر انتقاد کرد. 
 «سعود القحطانی»، مشاور دربار پادشاه عربستان سعودی، روز پنج‌شنبه در صفحه حساب تویی‌تر خود در واکنش به سخنان «محمد بن عبدالرحمن آل ثاني»، وزیر امور خارجه قطر نوشت: «بخش‌هایی از سخنان وزیر امور خارجه تشکیلات حمدین (دو حمد) [حمد بن خلیفه امیر سابق قطر و حمد بن جاسم، نخست‌وزیر سابق این کشور] را در صفحه حساب رسمی این شبکه در تویی‌تر شنیدم.» 
وی گفت: «علت این سخنان وی‌‌ همان است که «قذافی خلیج» (فارس) در پیام صوتی خود که به بیرون درز کرد گفته بود. آن‌ها [مقامات قطر] ‌‌نهایت تلاش خود را برای سرنگون کردن و تجزیه عربستان سعودی به کار گرفته‌اند. این سیاست ثابت آن‌هاست.» 
مشاور دربار پادشاه عربستان گفت: «زمانی که یکی از آن‌ها [مقامات قطر] بر موضوعی تاکید می‌کند و حال آنکه شما از دروغ بودن آن اطمینان کامل دارید، چه باید کرد؟ آن‌ها پیش از این اذعان کردند که مخالفان خارجی عربستان سعودی را در لندن حمایت مالی کرده‌اند و سپس تعهد دادند چنین اقدامی را تکرار نکنند، اما تاکنون به این حمایت‌های خود ادامه می‌دهند.»


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار عربستان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 21 دی 1396 - 16:27:34