رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و ولایتی دیدار کردند

سه شنبه 19 دی 1396 - 12:3:11
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و ولایتی دیدار کردند

تهران- الکوثر: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اظهار داشت: باید از رهبر انقلاب اسلامی ایران، دولت و ملت ایران به دلیل مواضع تاریخی آنان در قبال ملت عراق برای رویارویی با ظلم و تجاوزی که در عراق حاکم بود، قدردانی کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «همام حمودی»  افزود: همچنین باید برای به دست آوردن آزادی و سرنگونی دولت ستمگر عراق و به دلیل حمایتی که از نظام دموکراتیک فعلی ما دارند قدردانی کنیم.
همام حمودی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نخستین کشور همسایه ای بود که نظام جمهوری عراق را به رسمیت شناخت و همواره در کنار ملت عراق ایستاد، گفت: از رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران به دلیل حمایت از عراق در برابر داعش به منزله یک سرطان خطرناک تقدیر می کنیم.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران درب های خود را برای کمک به کشور ما گشود و مشخص نبود اگر کمک های ایران نبود چه سرنوشتی در انتظار ما بود.
حمودی ادامه داد: رژیم سابق موانع و مشکلاتی را برای پیوند دو کشور ایجاد کرده بود و پس از سقوط رژیم سابق و گشایش درب های روابط و مناسبات میان دو کشور، روابطی که دو ملت با یکدیگر ایجاد کردند از جمله راهپیمایی اربعین و زیارت مردم عراق از امام رضا (ع)، می بینیم که ملت عراق واقعا این روابط را ارج می نهد.
وی گفت: مردم عراق مایلند از تجربه بسیار گرانقدر جمهوری اسلامی ایران که توانسته است کشور پیشرفته و امنی را ایجاد کند، استفاده کنند.

علی اکبر ولایتی هم دراین دیدار  اظهار داشت: همواره با اشتیاق با بزرگان و برادران مجلس اعلای عراق دیدار می کنیم و سابقه طولانی و دوستانه بین ما و مجلس اعلای عراق شناخته شده است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: بدون تردید رابطه میان ایران و عراق راهبردی است و در طی دوران سال های آزادی مردم عراق از حاکمیت دیکتاتوری رژیم بعث، این دو ملت با یکدیگر روابط بسیار خوبی داشتند و تاکنون هم اینطور بوده و افزایش هم داشته است.
ولایتی افزود: پیروزی های متوالی نیروهای مردمی و امنیتی عراق را تبریک می گوییم و خدا را شکر که سرزمین عراق از لوث وجود تروریست ها و وابستگان بیگانه پاک شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 19 دی 1396 - 12:3:4