اعتراض شاهزادگان بیانگر نارضایتی گسترده در عربستان

دو شنبه 18 دی 1396 - 11:14:11
اعتراض شاهزادگان بیانگر نارضایتی گسترده در عربستان

تهران- الکوثر: یک روزنامه غربی اعتراض شاهزادگان سعودی به وضع سیاست‌های‌ ولیعهد عربستان سعودی را نمونه نارضایتی و نافرمانی گسترده در جامعه عربستان سعودی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» با اشاره به اقدام محمد بن‌سلمان‌، ولیعهد عربستان سعودی، در بازداشت و زندانی کردن ۱۱ شاهزاده سعودی به اتهام اعتراض به لغو یارانه‌ آب و برق خاندان سلطنتی اعلام کرد این اعتراض‌ها‌ در واقع،‌ نمونه کوچکی از اعتراض‌ها‌ به سیاست‌های‌ ریاضتی محمد بن‌سلمان‌ است.

دادستانی کل عربستان سعودی روز یک‌شنبه‌ (دیروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شماری از شاهزادگان در کاخ امیر ریاض تحصن کرده بودند که بازداشت شدند.

به‌نوشته‌‌ این روزنامه، عصیان و نافرمانی شاهزادگان سعودی بیانگر خشم و نارضایتی گسترده از اقدامات حاکمیت در لغو یارانه‌ها‌ و اعمال سیاست‌های‌ ریاضی است؛ به همین علت، مردم عربستان سعودی در شبکه‌های‌ اجتماعی به‌طور‌ گسترده به بیان اعتراض و ناخرسندی خود از این اقامات و سیاست‌های‌ پرداختند و برای همین سلمان بن‌عبدالعزیز‌، پادشاه عربستان سعودی، برای مهار اوضاع به برخی اقدامات محدود از جمله پراخت نقدی بخشی از یارانه‌ها‌ به کارمندان روی آورد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 18 دی 1396 - 11:13:43