۱۵ هزار بمب اتمی در جهان/ نابودی زمين با 100 بمب

شنبه 16 دی 1396 - 18:19:51
۱۵ هزار بمب اتمی در جهان/ نابودی زمين با 100 بمب

تهران- الکوثر: یک پایگاه آمریکایی گزارش داد که در حالی که ۱۵ هزار بمب هسته‌ای در جهان وجود دارد، زمین با ۱۰۰ بمب نابود می‌شود. 

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، در جهان ۱۵ هزار بمب هسته‌ای وجود دارد که در اختیار ۹ کشور است و ۹۰ درصد آن‌ها نیز در اختیار دو کشور قرار دارد. 
پایگاه آمریکایی «گلوبال زیرو» (Global Zero) در این باره نوشت، فقط ۱۰۰ بمب هسته‌ای می‌تواند سراسر جهان را نابود کند و از این رو، هر گونه درگیری بین دو کشور هسته‌ای، ممکن است به نابودی جهان منجر شود. 
 به نوشته این پایگاه، انفجار شمار زیادی از بمب‌های هسته‌ای در هر نقطه‌ای از جهان، سبب ایجاد امواج بزرگی از غبار هسته‌ای می‌شود که می‌تواند میلیارد‌ها نفر را تحت تاثیر قرار دهد. 

در ادامه این گزارش آماده است که انفجار ۱۰۰ بمب هسته‌ای در هر جایی از جهان، سبب ایجاد ۵ میلیارد کیلوگرم غبار هسته‌ای می‌شود و در نتیجه می‌تواند برای مدت طولانی مانع از تابش خورشید بر زمین شود و جلوگیری از تابش نور خورشید بر زمین نیز سبب می‌شود که درجه حرارت زمین به‌طور ناگهانی کاهش یابد و این تغییر و دگردیسی ناگهانی سبب از بین رفتن لایه اوزن و افزایش میزان اشعه ماورای بنفش نور خورشید به نسبت ۸۰ درصد می‌شود. 
بر اساس این گزارش، این دگردیسی‌ها و تغییرات به تخریب اکوسیستم در سیاره زمین و به قحطی گسترده منجر می‌شود.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 16 دی 1396 - 18:19:38