دخالت عربستان در امور ایران به‌روایت روزنامه‌نگار عرب

پنج شنبه 14 دی 1396 - 16:16:34
دخالت عربستان در امور ایران به‌روایت روزنامه‌نگار عرب

بيروت- الکوثر: یک روزنامه نگار با اشاره به اینکه عربستان به علت شکست‌های پیاپی خود در منطقه، برای دخالت در امور داخلی ایران اقدام کرد که در این تلاش خود نیز شکست خورد. 

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، پایگاه خبری «النشره» لبنان، در یادداشتی به شکست‌های عربستان سعودی در سوریه و عراق پرداخت و نوشت: طی سال‌های اخیر، دولت عربستان سعودی، چه با موضع‌گیری‌های سیاسی و چه با حمایت‌های مالی یا حمایت‌های مستقیم از گروه‌های مسلح معارض نظام سوریه، برای تغییر دادن وضع سوریه تلاش کرده است، اما در همه این تلاش‌ها توفیقی حاصل نکرده و شکست خورده است. 
پس از آن، محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، ثامر السبهان، وزیر امور خلیج فارس عربستان، را مامور به ایجاد تغییر ریشه‌ای در وضع سیاسی لبنان و تلاش برای تضعیف متحدان ایران کرد که آخرین عملکرد وی نیز مهندسی کردن استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان بود. 
مقامات عربستان سعودی به علت شکست و گسست‌های پیاپی خود در منطقه و تلاش‌های نافرجام آنکه به علت پیامدنسنجی‌های مقامات آن صورت گرفت، از سوی آمریکایی‌ها نیز توبیخ شدند و اکنون به دنبال این هستند تا وضع داخلی ایران را دچار تغییر و تحول کنند. 
در پی وقوع برخی اغتشاشات در ایران، عربستان سعودی به لحاظ رسانه‌های و سیاسی وارد عمل شد تا شاید به آتش این تنش‌ها دامن بزند و موج سواری کند و البته این تلاش‌های عربستان، تلاش‌های پیشین آن را در خاک عربستان و مصر به اذهان متبادر ساخت. 
عربستان در سطح فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به شدت وارد عمل شد به گونه‌ای که به ایجاد بیش از ۳۱ هزار ۵۰۰ توییت با هشتگ تظاهرات در ایران اقدام کرد، غافل از اینکه خلق و خوی ایرانی‌ها نمی‌تواند از عربستان تاثیرپذیر باشد.


برای اطلاع از آخرین اخبار عربستان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 دی 1396 - 16:16:24