نویسنده شهیر عربستانی: برای حفظ جانم از عربستان خارج شدم

دو شنبه 11 دی 1396 - 11:59:5
نویسنده شهیر عربستانی: برای حفظ جانم از عربستان خارج شدم

تهران- الکوثر: نویسنده سرشناس عربستانی با بیان اینکه همه اصحاب فرهنگ و دگراندیشان در عربستان در معرض خطر هستند تاکید کرد که برای حفظ جان خود از کشور خارج شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثرجمال خاشقچی، که مجبور شد اخیرا از عربستان خارج شود، درباره علت خروج خود از عربستان خود: به سادگی بگویم که من برای اینکه امن و آزاد باشم از کشور خارجه شدم. من در این سن تحمل ندارم که بازداشت شوم یا در بازداشت خانگی قرار گیرم یا ممنوع السفر باشم؛ به همین علت تصمیم گرفتم که از کشور خارج شوم.

وی درباره تحولات عربستان پیش از آغاز موج بازداشت ها در این کشور گفت: من گمانه زنی می کردم که به زودی حملاتی علیه اصحاب فرهنگ و دگراندیشان در عربستان صورت گیرد و از این رو، کشور را ترک کردم. من احساس کردم که حمله گسترده ای برای بازداشت برخی آغاز شود که البته حادثه دردناکی است و کشور اصلا نیازی به چنین چیزی ندارد و امیدوارم که هر چه زودتر این مشکلات پایان یابد.

همچنين بخوانيد:

وقتی که بن‌سلمان هیئت فلسطینی را توبیخ می‌کند

خاشقجی به روزنامه «عربی 21» گفت: بازداشت اصحاب فکر و ایده که اقدام اصلاحی به شمار نمی رود بلکه کاملا مغایر با اصلاح است؛ زیرا بیشتر بازداشت شدگان خواهان اصلاح در امور کشور هستند، اما آنها به علت افکار و ایده های خود بازداشت شدند، حال آنکه افراد نابخرد و احمق نیز در احمق بودن خود باید آزاد باشند.

نویسنده پیشین روزنامه الحیات در ادامه درباره تحولات عربستان گفت: تلاش هایی برای نابود کردن هرگونه زمینه ای برای آزادی بیان وجود دارد. هدف از موج بازداشت های اخیر ساکت کردن همه در هر زمینه ای است.

نویسنده سرشناس عربستانی درباره فساد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نیز گفت: لازم است در عربستان تعریفی از فساد ارائه شود. فساد به معنای دادن رشوه و معاملات مشکوک بین تجار و دولت نیست بلکه هدر دادن اموال عمومی است. شاهزاده (بن سلمان) در واقع یک کارمند دولتی است و اموال و دارایی های او نیز متعلق به دولت است. مردم عربستان نمی دانند که اموال شخصی مقامات چه میزان است و آیا حق دارند که این گونه اموال خود را خرج کنند.

وی درباره اقدام فلسطینی ها در آتش زدن پرچم عربستان یا اقدام مردم الجزایر در قرار دادن عکس پادشاه عربستان در کنار عکس دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: عربستان باید این موضوع را با دقت پیگیری کند و برای ارتباط با مردم کشورها تلاش کند.


دو شنبه 11 دی 1396 - 11:58:54