بن‌سلمان‌ چه خوابی برای پاکستان دیده است؟

شنبه 9 دی 1396 - 12:0:57
بن‌سلمان‌ چه خوابی برای پاکستان دیده است؟

تهران- الکوثر: رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که ولیعهد عربستان نخست‌وزیر‌ پیشین و برادر وی را به ریاض احضار کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه پاکستانی «دیلی تایمز» در گزارشی به تلاش‌های‌ عربستان سعودی برای ایجاد تغییرات سیاسی در پاکستان پرداخت.

به‌نوشته‌‌ این روزنامه، نواز شریف، نخست‌وزیر‌ پیشین پاکستان پنج ماه پس از کناره‌گیری‌ اش به‌همراه‌ برادرش «شهباز شریف» به‌طور‌ پنهانی و محرمانه عازم عربستان شده‌اند.

به‌نوشته‌‌ این روزنامه، این دو برادر در حالی روز چهارشنبه گذشته به‌صورت‌ محرمانه عازم ریاض شدند که گزارش‌ها حاکی از آن است که عربستان سعودی قصد دارد بار دیگر از نوار شریف حمایت کند، حمایتی که طی ماه‌های‌ گذشته از وی قطع کرده بود.

همچنين بخوانيد:

افشای جزئیات ناگفته دیگر از شخصيت ولیعهد عربستان

نه رفتار غیرعادی ترامپ

بر اساس این گزارش، منابع پاکستانی به این روزنامه اعلام کردند که نواز شریف- که ۲۸ ژوئیه گذشته دیوان عالی پاکستان رأی‌ به برکناری او داد- تلاش می‌کند‌ در این سفر مقامات عربستان را متقاعد کند که بار دیگر از وی حمایت کنند.

این روزنامه با اشاره به اینکه عربستان سعودی در نهادهای امنیتی پاکستان نفوذ گسترده‌ای دارد نوشت: علت چرخش موضع عربستان درباره نواز شریف و «حزب مسلم لیگ نواز» موضع او درباره جنگ یمن و بحران قطر بود.

دیلی تایمز به نقل از منابع آگاه خود تصریح کرده است که عربستان یک فروند هواپیمای خصوصی برای شهباز شریف برادر نواز، ارسال کرده تا او را به عربستان آورد و به طور مستقیم با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کند.

بر اساس این گزارش،، صبح روز بعد، نواز شریف نیز جلسه محرمانه‌ای‌ با ژنرال ناصر جانجوآ، مشاور امنیت ملی پاکستان که به‌عنوان‌ یکی از بازوهای امنیتی در پاکستان معروف است، پاکستان برگزار کرد. این جلسه ۵ ساعت به طول انجامید و بیانگر این است که در پشت پرده تصمیم‌هایی‌ در حال اتخاذ است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 9 دی 1396 - 12:0:29