لاریجانی : آمریکایی ها به دنبال ماجراجویی در منطقه هستند

یک شنبه 3 دی 1396 - 14:37:19
لاریجانی :  آمریکایی ها به دنبال ماجراجویی در منطقه هستند

تهران- الکوثر: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها همیشه به دنبال ماجراجویی در منطقه بوده اند، گفت: ادعای تازه آنها در مورد اینکه ایران به حوثی های یمن موشک داده، ادعای واهی بیش نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی لاریجانی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نخستین اجلاس روسای شش کشور ' ایران، پاکستان، افغانستان، چین، روسیه و ترکیه' در موضوع چالش های مبارزه با تروریسم و نقش همکاری های منطقه در دیدار با 'ویویچسلاو والودین' رییس مجلس دومای روسیه بر لزوم همکاری تهران و مسکو در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی و تجارت دوجانبه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه دستاورد توافق های اقتصادی دو کشور در مذاکرات پیشین به ویژه سرمایه گذاری روسیه در صنعت واگن سازی ایران در حال خودنمایی است، افزایش همکاری دو جانبه را در این زمینه خواستار شد.
لاریجانی با تاکید بر لزوم افزایش همکاری های منطقه ای ایران و روسیه، همکاری دو کشور را در حل بحران سوریه نمونه موفق این همکاری ها خواند و ادامه داد: برخی به دنبال تغییر این مسیر و بهره برداری از پیروزی های اخیر در روسیه به نفع خود هستند که باید در این زمینه هوشیار بود.
رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش حضور آمریکایی ها در شمال 'رقه ' سوریه را عامل منفی بر روند پیروزی های دولت سوریه خواند و افزود: این موضوع باید در رایزنی های دوجانبه بررسی شده و حضور آمریکایی ها در منطقه قابل بررسی است.
رییس هیات ایرانی شرکت کننده در اجلاس چالش های مبارزه با تروریسم در اسلام آباد در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مواضع روسیه در خصوص تصمیم ترامپ در مورد قدس نیز افزود: در این موضوع، کشورهای جهان در برابر نقض حقوق بشر ایستادند.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین ادعای آمریکایی ها در خصوص اینکه ایران به انصار الله یمن موشک داده است را بازی جدید آنها در منطقه خواند و افزود: روسیه دوست ایران است و خوب می داند که ما به یمن موشک نداده ایم.
لاریجانی در تایید سخنانش تصریح کرد: آنها در زمان 'عبدالله صالح' موشک های اسکاد B و C داشتند و آمریکایی ها با نشان دادن این آهن پاره ها به دنبال ماجراجویی جدید در منطقه هستند.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


یک شنبه 3 دی 1396 - 14:37:12

دسته بندی :