دکتر ولایتی : جمهوری اسلامی ایران با تمام قواعلیه اقدام احمقانه ترامپ ایستاده است

چهار شنبه 29 آذر 1396 - 22:33:16
دکتر ولایتی : جمهوری اسلامی ایران با تمام قواعلیه اقدام احمقانه ترامپ ایستاده است

تهران- الکوثر: دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بااشاره به تصمیم احمقانه دونالد ترامپ درخصوص به رسمیت شناختن قددس شریف به عنوان پاینتخت رژیم صهیونیستی، گفت: ما خط حمایت از مقاومت در منطقه را ادامه داده و می دهیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر ولایتی افزود: ما معتقدیم و می دانیم که فلسطینیها برای نیل به پیروزی در انتفاضه جدید خود چیزی کم ندارند و حتما می توانند این پیروزی را محقق کنند.

وی بابیان اینکه موضع ایران در حمایت از گروههای مقاومت در منطقه از جمله گروههای مقاومت فلسطین، واضح و آشکار است، گفت: ما در هربخشی که گروههای فلسطینی به کمک نیاز داشته باشند از این کمک ها دریغ نخواهیم ورزید و بر اساس توانایی های خود به آنها کمک می کنیم.

وی که با شبکه خبری العالم گفتگو می کرد، در ارتباط با اظهارات اخیر نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل هم  در متهم کردن ایران به ارائه موشک به یمنی ها ، گفت: این نخستین بار نیست که این زن، چنین موضعی می گیرد که موجب تمسخر خودش می شود. اظهارات وی بی پایه و اساس و پوچ است.

ولایتی تصریح کرد: وی این سخنان را برای راضی کردن همپیمانان عرب آمریکا عنوان کرده که از تسلیحات آمریکایی استفاده می کنند اما از نیل به کوچکترین پیروزی در منطقه بازمانده اند. حملات آنها با هواپیماهای پیشرفته آمریکایی به یمن، نتیجه ای جز پیروزی یمنی ها نداشته است.

مشاور مقام معظم رهبری گفت: البته اینجا باید بگویم که یمنی ها قدرت و توانمندی های فراوانی دارند. یکی از این توانمندی ها در عرصه موشکی است که از دوران روابط یمن با کشورهای اروپای شرقی بدست آمده است. جمهوری اسلامی ایران از همه گروههای مقاومت در سطح منطقه حمایت می کند اما در موضوع یمن هرگونه کمک سیاسی و انسانی به آنها داشته ایم اما موشکی به آنها انتقال نداده ایم.

وی در ارتباط با مواضع برخی قدرتها درباره توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران نیز افزود: ایران هرگز منافع راهبردی خود را وارد بازار مکاره مطامع سیاسی نمی کند.  این تنها خود ما هستیم که درباره تولید موشک هایی که نیاز داریم تصمیم می گیریم و هیچ قدرتی توان تحمیل  اراده خود را بر ایران ندارد.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 29 آذر 1396 - 21:59:25