دولت میانمار: با بازرس حقوق بشر سازمان ملل همکاری نمی کنیم

چهار شنبه 29 آذر 1396 - 13:36:43
دولت میانمار: با بازرس حقوق بشر سازمان ملل همکاری نمی کنیم

تهران- الکوثر: دولت میانمار به بازرس حقوق بشر سازمان ملل در این کشور گفته است تا پایان دوره مسئولیت وی، با وی همکاری نخواهد کرد و اجازه دسترسی وی را به میانمار نخواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یانگی لی مخبر ویژه سازمان ملل گفت وی قرار بود در ماه ژانویه بررسی ارزیابی حقوق بشر در میانمار به ویژه نقض حقوق مسلمان روهینگیا در ایالت راخین به این کشور سفر کند.

 

سازمان ملل : نسل کشی در میانمار همچنان ادامه دارد


مخبر ویژه سازمان ملل در بیانیه ای گفت:«اعلام عدم همکاری میانمار با ماموریت من تنها می تواند نشانه اتفاقات وحشتناکی باشد که در راخین و بقیه کشور روی می دهد.»

پزشکان بدون مرز اخیرا  اعلام کرد:  تنها در نخستین ماه اقدامات سرکوبگرانه ارتش میانمار در ایالت راخین که اواخر ماه اوت شروع شد بیش از 6700 مسلمان روهینگیایی کشته شدند که دست‌کم 730 کودک زیر پنج سال در میان آنها قرار دارد.»
یافته های این گروه بر اساس شش بررسی مختلف از 2434 خانواده روهینگایی ساکن اردوگاه های آوارگان در بنگلادش است.
سیدنی وونگ مدیر بخش پزشکی این گروه گفت:«ما با بازماندگان خشونت های میانمار که در اردوگاه های شلوغ و کثیف بنگلادش ساکن هستند، دیدار و گفتگو کردیم.»
این بررسی نشان داد جراحات ناشی از گلوله دلیل مرگ 69 درصد کشته شدگان بود. 9 درصد قربانیان روهینگیا نیز زنده زنده در داخل خانه های خود آتش زده شدند و پنج درصد نیز بر اثر ضرب و جرح مرگبار کشته شدند.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 29 آذر 1396 - 13:36:26