سازمان ملل : نسل کشی در میانمار همچنان ادامه دارد

دو شنبه 27 آذر 1396 - 8:53:55
سازمان ملل : نسل کشی در میانمار همچنان ادامه دارد

تهران- الکوثر: سازمان ملل نسل کشی اقلیت مسلمان میانمار را حساب شده و از پیش سازمان دهی شده توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «زید رعد الحسین» ، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت:  اگر روزی اقدام به نسل کشی علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار به دادگاهی ارجاع شود، چیز عجیبی نخواهد بود.
وی در این مصاحبه، با تاکید بر این که حمله به روهینگیاها با فکر قبلی و با برنامه ریزی صورت گرفته است، همچنین اظهار داشت:  از آنگ سان سو چی، رهبر حزب حاکم میانمار خواسته شده است برای پایان دادن به اقدامات نظامی علیه مسلمانان تلاش بیشتری به خرج دهد.
رعد الحسین پیشتر نیز عملیات ارتش میانمار را در ایالت راخین این کشور پاک سازی قومی خوانده و این پرسش را مطرح کرده بود که آیا کسی می تواند اسناد موجود مبنی بر وقوع نسل کشی را نفی کند؟

 اما این بار، «زید رعد الحسین» تاکید کرد: با نشانه های به دست آمده، نمی توان امکان وقوع نسل کشی را در میانمار زیر سوال برد.

 

درهمین ارتباط :  کشتار 6700 مسلمان روهینگیایی در یک ماه

 

 

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد باعث شگفتی نخواهد بود که دادگاهی با بررسی ادله موجود از وقایع میانمار نسل کشی را ثابت کند.
رعد الحسین در ادامه خاطرنشان کرد واکنش غیر متعهدانه میانمار به نگرانی های جامعه جهانی این وحشت را در دل او می اندازد که بحران کنونی مرحله نخست از بحرانی بسیار بدتر باشد.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 27 آذر 1396 - 8:53:1