آیا جزیره کیش میزبان جام جهانی قطر می شود!؟

دو شنبه 27 آذر 1396 - 12:0:15
آیا جزیره کیش میزبان جام جهانی قطر می شود!؟

تهران- الکوثر: قطر برای استفاده از جزیره کیش ایران در زمان برگزاری رقابت های جام جهانی فوتبال تلاش می کند.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دولت قطر به دنبال توافق با ایران برای استفاده از جزیره کیش در زمان برگزاری رقابت های جام جهانی فوتبال است.

رئیس ‌فدراسیون فوتبال ایران اخیرا گفت: ایران با کشور قطر تفاهم‌نامه امضا می‌کند و بر این اساس، ممکن است قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ از زمین‌های جزیره کیش استفاده کند. 

 مهدی تاج افزود: به زودی تفاهم‌نامه‌ای با قطر امضا می‌کنیم. شاید تیم‌هایی را به این کشور دعوت کنیم و بازی انجام دهیم. با رئیس‌فدراسیون قطر صحبت داشتیم. شاید آنها در کیش روی زمین‌ها سرمایه‌گذاری کنند و در جام‌جهانی استفاده کنند. 

 

جزیرهٔ کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در گذشته، این جزیره را به نام «قیس» می‌خواندند. شکل این جزیره بیضی‌مانند است و در ۱۲کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته‌است. این جزیره سالانه یک میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می‌کند.

 

تاکنون مذاکراتی دراین‌باره بین ایران و قطر انجام شده که مهم‌ترین آن حضور ناصر الخاطر، رئیس کمیته برگزاری جام‌جهانی ٢٠٢٢ در ایران بود.

این مسئول در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در ایران اعلام کرد که قطر روی کمک ایران برای برگزاری جام‌ جهانی ٢٠٢٢ حساب باز کرده است. همچنین شنیده می‌شود قطری‌ها پیشنهادهای زیادی دراین‌باره به فدراسیون ایران ارایه داده‌اند.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 27 آذر 1396 - 11:31:42

دسته بندی :