واکنش ایران به اتهامات نماینده آمریکا در سازمان ملل

پنج شنبه 23 آذر 1396 - 21:55:42
واکنش ایران به اتهامات نماینده آمریکا در سازمان ملل

تهران - الکوثر: نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به اتهامات نیکی هیلی ، نماینده آمریکا پاسخ داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در پی کنفرانس مطبوعاتی امروز نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل که در واشنگتن صورت گرفت و وی طی آن تلاش کرد با ارائه برخی مدارک ساختگی ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کند، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی، این اتهامات را قویاً رد کرد و این اقدام را ادامه سیاست های خصومت آمیز و مغرضانه دولت آمریکا علیه ایران دانست.

دراین بیانیه آمده است: دولت آمریکا برای تعقیب اهداف مخرب خود در منطقه، در صدد فریب مستمر افکار عمومی جهان است به نحوی که رئیس جمهور آمریکا بلافاصله چند ساعت پس از اصابت موشک به ریاض، حتی قبل از طرح چنین اتهامی توسط عربستان، ایران را در این رابطه متهم کرد. همچنین در ماه گذشته سفیر آمریکا در سازمان ملل خواستار اقدام بین المللی علیه ایران در خصوص حمله موشکی مذکور گردید.
این بیانیه افزوده است : در حالیکه ایران موشکی به یمن ارسال نکرده، این جار و جنجال ها فقط برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه، شامل حمایت افسار گسیخته و ظالمانه از رژیم صهیونیستی است. تصادفی نیست که این اتهامات سفیر آمریکا در سازمان ملل، درست دو روز پس از ادعای نامبرده در مصاحبه با سی ان ان صورت می گیرد که وی طی آن مدعی شد جنگ مشترک ما و متحدان منطقه ای مانعلیه ایران بسیار مهم تر از مصائب فلسطینیان و شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز در کنفرانس مطبوعاتی  وقتی خبرنگاران از او سندی برای اثبات ادعاهاش درباره دخالت ایران در حمله موشکی به یمن خواستند ، موشک را نشان داد و گفت: این یک موشک کوتاه برد بالستیک است و آثار سرانگشتان ایران را بر روی آن می بینیم!

وی افزود: نشانه مرکز شهید باقری روی آن است و نشان می دهد ایران ساخته است!

البته جای این سوال از هیلی خالی بود که ایران اگرمی خواست موشک به عربستان بزند چرا روی ان نوشته است :ساخت ایران .مرکز شهید باقری !!


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 23 آذر 1396 - 21:53:8