واکنش مجدد سوریه به جنایت‌های آمریکا

پنج شنبه 23 آذر 1396 - 16:25:1
واکنش مجدد سوریه به جنایت‌های آمریکا

دمشق- الکوثر: دولت سوریه بار دیگر در واکنش به جنایت‌های آمریکا علیه مردم بی‌دفاع این کشور، از سازمان ملل خواست به مسئولیت خود عمل کند. 

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت درباره کشتار جدیدی که هواپیماهای [گروه موسوم به] ائتلاف غیر قانونی بین‌المللی به فرماندهی آمریکا به روستای «الجرذی شرقی» در استان دیرالزور اعتراض کرد. 
وزارت امور خارجه سوریه افزود اقدام ائتلاف بین‌المللی در ارتکاب این جنایت فجیع جدید در حالی صورت گرفت که ارتش سوریه و متحدانش در حال نابود کردن گروه تروریستی داعش هستند، اما این اقدام بیانگر این مسئله است که هواپیماهای ائتلاف در ظاهر با تروریسم مبارزه می‌کنند، اما به واقع در حال منتقل کردن تروریست‌ها به مناطق امن و حمایت از آن‌ها هستند. 
وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که سوریه به شدت این تجاوزگری‌های ائتلاف بین‌المللی علیه شهروندان سوریه را محکوم می‌کند. همچنین، بی‌توجهی بسیاری از طرف‌های بین الملل را محکوم می‌کند، طرف‌هایی که مدعی حمایت از قانون و حقوق بشر و قوانین بین‌المللی هستند، اما چشم خود را به روی جنایت‌های ائتلاف آمریکایی در دو استان الرقه و دیرالزور بسته‌اند.


پنج شنبه 23 آذر 1396 - 16:24:53