مشارکت روسیه در طرح شهر ملک عبدالله

پنج شنبه 23 آذر 1396 - 13:42:56
مشارکت روسیه در طرح شهر ملک عبدالله

تهران - الکوثر: شرکت هسته ای روس اتم روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد مقامات شهر انرژی اتمی و انرژی های تجدید پذیر عربستان سعودی موسوم به شهر ملک عبدالله و شرکت روس اتم روسیه یک نقشه راه درباره همکاریهای دوجانبه در بخش توسعه انرژی صلح آمیز هسته ای امضا کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مقامات روس اتم اعلام کردند این سند در بردارنده اقداماتی در زمینه اجرای برنامه همکاری میان مسکو و ریاض در بخش استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است که روز پنج اکتبر سال 2017 میان دو کشور در جریان سفر پادشاه عربستان به مسکو به امضا رسیده بود.

در بیانیه روس اتم در این زمینه آمده است :‌« بر اساس این برنامه روسیه و عربستان سعودی قصد دارند در زمینه احداث راکتورهای کوچک و متوسط که هم در زمینه تولید برق و هم تصفیه آب دریا کاربرد داشته باشند ، همکاری کنند. »

دو طرف همچنین قصد دارند در زمینه آموزش پرسنل برای صنایع هسته ای عربستان سعودی و نیز توسعه زیرساخت های هسته ای سعودی به مشارکت و همکاری بپردازند.

روسیه وعربستان همچنین موضوع ایجاد یک مرکز ویژه علوم و فناوری هسته ای را در عربستان سعودی بر مبنای مدل طراحی شده راکتور تحقیقاتی روسیه در دست بررسی دارند .

الکسی لیخاچوف رئیس روس اتم گفت این شرکت پیشنهادات خود را برای احداث یک نیروگاه هسته ای در عربستان سعودی به ریاض ارائه کرده است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 23 آذر 1396 - 13:35:44

دسته بندی :