کشتار 6700 مسلمان روهینگیایی در یک ماه

پنج شنبه 23 آذر 1396 - 11:32:26
کشتار 6700 مسلمان روهینگیایی در یک ماه

تهران- الکوثر: پزشکان بدون مرز روز پنجشنبه اعلام کرد تنها در نخستین ماه اقدامات سرکوبگرانه ارتش میانمار در ایالت راخین که اواخر ماه اوت شروع شد بیش از 6700 مسلمان روهینگیایی کشته شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این رقم، بالاترین رقمی است که تا کنون درباره آمار خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار اعلام می شود. بر اثر این خشونت ها که در 25 اوت آغاز شد، بحران عظیم آوارگان در میانمار شکل گرفت و بیش از ششصد هزار نفر از مسلمانان ایالت راخین با ترک خانه و کاشانه خود در طول سه ماه به بنگلادش رفتند.
مقامات سازمان ملل متحد و نیز آمریکا، عملیات نظامی ارتش میانمار را به منزله پاکسازی قومی علیه اقلیت روهینگیا توصیف کرده اند.
پزشکان بدون مرز روز پنجشنبه اعلام کرد:«بر اساس تخمین ها، دست‌کم 6700 روهینگیایی کشته شدند که دست‌کم 730 کودک زیر پنج سال در میان آنها قرار دارد.»
یافته های این گروه بر اساس شش بررسی مختلف از 2434 خانواده روهینگایی ساکن اردوگاه های آوارگان در بنگلادش است.
سیدنی وونگ مدیر بخش پزشکی این گروه گفت:«ما با بازماندگان خشونت های میانمار که در اردوگاه های شلوغ و کثیف بنگلادش ساکن هستند، دیدار و گفتگو کردیم.»
این بررسی نشان داد جراحات ناشی از گلوله دلیل مرگ 69 درصد کشته شدگان بود. 9 درصد قربانیان روهینگیا نیز زنده زنده در داخل خانه های خود آتش زده شدند و پنج درصد نیز بر اثر ضرب و جرح مرگبار کشته شدند.
این مطالعه نشان داد در مورد کودکان زیر پنج سال، در شصت درصد موارد آنها بر اثر اصابت گلوله کشته شدند.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 23 آذر 1396 - 11:31:53