ترکیه : بشاراسد دیگر تهدید نیست

سه شنبه 21 آذر 1396 - 18:51:9
ترکیه : بشاراسد دیگر تهدید نیست

تهران- الکوثر: دولت ترکیه در تازه‌ترین موضع‌گیری خود در ارتباط با سوریه اعلام کرده است که آنکارا دمشق را به عنوان یک تهدید نگاه نمی‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه ان تی وی ترکیه ضمن تاکید بر این که کشورش دیگر دولت سوریه را تهدیدی برای خود نمی‌داند، افزوده است که آنکارا در صورت نیاز به انجام عملیات نظامی علیه یگان‌های حمایت مردمی کرد در سوریه، این عملیات را با مسکو هماهنگ می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت: دیگر این سخن که نظام سوریه ما را تهدید می‌کند، مطرح نیست، زمانی که جنگنده ما را ساقط کردند، تهدید وجود داشت، اما در حال حاضر چنین چیزی مطرح نیست.

اوغلو افزود: اکنون مسأله حزب اتحاد دموکراتیک و حزب کارگران کردستان وجود دارد و خطر در این مسأله نهفته است. اگر قصد انجام عملیاتی علیه کردها در عفرین در شمال سوریه را داشته باشیم، جزئیات آن را با همپیمانانمان و با روسیه بررسی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه به هیچ وجه با ورود یگان‌های کرد به حل و فصل بحران سوریه مخالف نیست، افزود: آنکارا فهرست گروه‌های کردی را که موافق با همکاری با آن‌ها است، به روسیه تقدیم کرده است.

اوغلو گفت: گروه‌های مختلف کرد در سوریه وجود دارند و ما برخی از آن‌ها در ارتباط هستیم. ما مخالف کرد‌ها نیستیم، بلکه در کنار آن‌ها هستیم، اما این مربوط به تروریست‌ها نمی‌شود و این چیزی است که ما آن را با طرف روسی بررسی کردیم.

وزیر خارجه ترکیه گفت: ایران نیز با یگان‌های حمایت مردمی کرد به دلیل ارتباطشان با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)مخالف است و روسیه حتی اگر از مواضع ما حمایت نکند، به آن احترام می‌گذارد.

ترکیه باید با هرگونه خطری که از شمال سوریه آن را تهدید می‌کند، مقابله خواهد کرد.

چاووش  اغلو، وزیرخارجه ترکیه اظهارات خود در ارتباط با دولت سوریه را تنها یک روز پس از دیدار پوتین و اردوغان اعلام کرده است.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 21 آذر 1396 - 18:50:37