آخرین تحولات فلسطین: آمار زخمی های روزشنبه به صد نفررسید

شنبه 18 آذر 1396 - 23:14:42
آخرین تحولات فلسطین: آمار زخمی های روزشنبه  به صد نفررسید

رام الله - الکوثر: در درگیری های روز شنبه نظامیان صهیونیست با مردم فلسطین در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه،دستکم صد فلسطینی مجروح شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد: در درگیری میان نظامیان صهیونیست با معترضین فلسطینی دوازده نفر در جاده صلاح الدین قدس شرقی، 50 تن در شهرهای رام الله، بیت اللحم و طولکرم کرانه باختری و 37 فلسطینی دیگر نیز در مرز نوار غزه و اسرائیل هدف قرار گرفته اند.

 درمجموع بیش از 1100 فلسطینی درحملات نظامیان صهیونیست در دوروز اخیر زخمی شده اند. همچنین شهادت  سه فلسطینی تایید شده است .

درهمین حال، منابع خبری امشب از وقوع 3 انفجار در شمال نوار غزه خبر دادند.هنوز علت این انفجارها مشخص نیست.

اما ارتش رژیم صهیونیستی طی اطلاعیه ای که امروز شنبه منتشر کرد، بدون اشاره به آمار شهدا و زخمی های فلسطینی اعلام کرد: در درگیری های کرانه باختری شش فلسطینی را بازداشت کرده و و دو پلیس اسرائیل  هم بصورت سطحی زخمی شده اند.

 

درهمین ارتباط بخوانید:

عرب‌نماهای مزدور و نوجوان فلسطینی+عکس

 زخمی شدن ۱۲ فلسطینی در قدس

 ربایش و بازداشت فلسطینی ها ادامه دارد

آخرین تحولات فلسطین: ادامه حملات رژیم صهیونیستی از هوا و زمین

 

 

 

 

 

 

 

درادامه تحولات فلسطین، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ گفته است با مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا که به مناطق اشغالی سفر کرده، ملاقات نمی کند.

درهمین ارتباط بخوانید: شیخ الأزهر دیدارش را با معاون ترامپ لغو کرد

 

روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش داده، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در وزارت خارجه فرانسه در پاریس  درباره گشایش سفارت آمریکا در قدس که به صورت رسمی از سوی دولت ترامپ به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام شد، گفت که این مساله سال‌ها به طول می‌انجامد. تیلرسون تاکید کرده است هرتصمیم نهایی درباره قدس بر مذاکرات بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تکیه خواهد داشت.

وی افزوده است : درباره بقیه قدس رئیس‌جمهوری اشاره‌ای به وضعیت نهایی شهر نکرد و کاملا صریح بود که وضعیت نهایی از جمله مرزها در مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین مشخص خواهد شد و به هر دو طرف واگذار می‌شود.

 

وزیر امور خارجه آمریکا درباره تغییر پایتخت از تلاویو به قدس اشغالی :‌ این مساله زمان بر است. مالکیت زمین و اجازه ساخت و ساز زمان بر است و چیزی نیست که در سال جاری میلادی رخ دهد و حتی شاید سال آتی میلادی نمی‌شود.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این رژیم، گفت: "زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرارسیده است". ترامپ همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد.

درهمین ارتباط : ترامپ با انتقال سفارت به قدس چند قطعنامه نقض کرد؟

 



برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید

برای دسترسی به مطالب و اخبار فلسطین اینجا کلیک کنید


شنبه 18 آذر 1396 - 22:49:2