شیخ الأزهر دیدارش را با معاون ترامپ لغو کرد

شنبه 18 آذر 1396 - 21:11:7
 شیخ الأزهر دیدارش را با معاون ترامپ لغو کرد

قاهره- الکوثر: "احمد الطیب" شیخ الأزهر مصر در اعتراض به اقدام آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، ملاقات با معاون رئیس جمهوری آمریکا را لغو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الأزهر مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «احمد الطیب» در واکنش به این اقدام آمریکا قرار است ملاقات از پیش تعیین شده با «مایک پنس»، معاون ترامپ را لغو کند.

قرار است پنس در روزهای آتی به مصر سفر کند.

الطیب همچنین با بیان اینکه تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا در قبال قدس، ظلم به فلسطینیان است، از ترامپ خواست از تصمیمات غیر قانونی و ظالمانه خود در مورد قدس را لغو کند.

 

درهمین ارتباط بخوانید: الازهر : کالاهای ساخت آمریکا و اسرائیل نخرید

 

 

نماینده مصرپیشتر درنشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: قدس شهری اشغال شده است وتصمیم ترامپ تغییری در وضعیت این شهر ایجاد نمی کند.

«عمرو ابوالعطا» جمعه شب در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن رجوع به قطعنامه های سازمان ملل متحد در محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی گفت: قاهره تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به پایتختی اسرائیل را محکوم می کند.

نماینده مصر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شرایط بیت المقدس که قطعنامه های شورای امنیت آن را به عنوان یک شهر اشغالی می داند، در گذشته تغییر نکرده و در آینده نیز درصورتی که طرف ها در مذاکرات به توافق نرسند، تغییر نخواهد کرد.
ابوالعطا همچنین اظهار کرد: ما از سازمان ملل متحد می خواهیم، با چالش های موجود در مساله فلسطینی و به نحوی که حافظ حقوق این ملت باشد، تعامل داشته باشد، حقوق قانونی که بر تشکیل دولت مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف در مرزهای 1967 تاکید دارد.


 


شنبه 18 آذر 1396 - 21:6:19