ناگفته های جنگ رقه از زبان سخنگوی فراری کردهای سوری

چهار شنبه 15 آذر 1396 - 15:52:50
ناگفته های جنگ رقه از زبان سخنگوی فراری کردهای سوری

آنکارا- الکوثر: سخنگوی فراری کردهای سوری که به ترکیه فرار کرده است به نقش حمایتی مستقیم آمریکا از تروریست های داعش در رقه پرده برداشت .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «طلال سیلو»، سخنگوی سابق گروه های پ.ی.د و پ.ک.ک در سوریه که تحت لوای گروهی موسوم به «ن.د.س» با حمایت آمریکا ضد داعش در رقه می جنگیدند، ماه گذشته با فرار از مناطق تحت اشغال آنها در سوریه، به ترکیه پناه آورد.

سیلو می گوید : در عملیات رقه حتی یک گلوله هم به سمت داعش شلیک نشد، بلکه با صحنه‌سازی و انتشار آن در رسانه ها ادعا کردیم که با این گروه درگیر شده ایم و عناصر آن نیز سپس به مکان مورد توافق منتقل شدند.

وی افزود: زمانی که سخنگوی «ن.د.س» شدم، خواستند با من در خارج از سوریه دیدار کنند. آمریکایی ها با چیزی شبیه به هلیکوپتر(اوسپری) آمدند و مرا به اربیل بردند. در پایگاه هوایی آمریکا در فرودگاه اربیل دو روز ماندم. در مورد تدارکات و فعالیت های رسانه ای صحبت کردیم. رسانه ای که از ن.د.س حمایت کنند را مشخص کردیم. در مورد اینکه با کدام یک مصاحبه انجام دهیم نیز گفتگو کردیم». 

سیلو تصریح کرد: دیدارهای مستقیم وجلسات منظمی با برت مک گورک نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش، ژنرال استفان تاونسند فرمانده این ائتلاف و ژنرال جوزف واتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده داشتم.

درهمین ارتباط : افشاگری اردوغان درباره انتقال عناصر داعش از سوریه

 

 

وی در پاسخ به این سوال که  جلب حمایت آمریکا توسط پ.ی.د-پ.ک.ک تحت نام ن.د.س چگونه آغاز شد؟، گفت: از زمان تشکیل ن.د.س کمک های تسلیحاتی و مهماتی آمریکا وجود داشته است.از طریق پاراشوت سلاح در اختیار ی.پ.گ می گذاشتند. پس از اعلام نام ن.د.س، به درخواست آمریکا تحت عناوین متفاوت کمک تسلیحاتی صورت گرفت. پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ حمایت همه جانبه شامل حال ما شد. صدها خودروی نظامی را دیدیم که در دروازه مرزی سمالکا، اسلحه حمل می کردند. تمام آنها به چلبیه منتقل می شدند.

وی درباره تعداد نیروهای نظامی آمریکا در میادین مختلف سوریه  هم گفت: خودشان در مذاکرات به ما گفتند که 2 هزار نظامی آمریکایی در سوریه دارند؛ کارکنانی از قبیل مربیان آموزشی، مشاوران و ماموران ارتباطات عملیات هوایی، اسکادرانان باتری دریایی و پرسنل نیروهای ویژه. از کشورهایی مانند انگلستان، فرانسه و دانمارک نیز هستند.

وی درادامه به ماجرای رقه اشاره کرد و گفت:  به نظر آمریکایی ها ارتش سوریه ممکن بود ظرف 6 هفته به دیرالزور برسد. وقتی ارتش سوریه سریع تر از آنچه پیش بینی شده بود پیشروی کرد آمریکا از ن.د.س خواست مذاکرات را با داعش آغاز کند.بدین ترتیب تروریست ها باید (از رقه خارج در دیرالزور) به بوکمال رفته و مانع پیشروی اسد می شدند. مذاکرات جهت دادن اجازه خروج به 3500 تروریست انجام شد. حدود 500 زن و کودک نیز با آنها بودند.
آمریکا و جیلو (سرکرده ن د س ) می خواستند که این تروریست ها پیش از ارتش سوریه به دیرالزور برسند. به همین دلیل به کسانی که از رقه خارج می شدند حمله نمی شد. همان روز جیلو از من خواست در رسانه ها ظاهر شده و نمایشی ترتیب دهم. به عنوان گروه رسانه ای "نمایشی" را آماده کردیم.براساس این نمایش با اقدام قبائل عرب رقه 275 تن از ترویست های داعش به ن.د.س تحویل داده شدند. در ازای آن به دروغ، 3500 غیرنظامی از شهر خارج شدند.در این نمایش (که در واقع کسی تحویل داده نشد) برای اینکه نشان دهیم 275 نفر وجود دارند چند نفر را از اردوگاه عین عیسی آورده و آنجا قرار دادند. نمایش دوم را نیز مقابل دوربین رسانه ها بازی کردند. ورود خبرنگاران به رقه را ممنوع کردند و به آنان گفتند که با داعشی های خارجی تبار، که مایل به خروج از شهر نیستند درگیری رخ می دهد. در حالی‌که حتی یک گلوله نیز شلیک نشد. طی این مدت داعشی هایی که از شهر خارج شده بودند به جایی که باید می رفتند رسیدند. سپس اعلام کردیم که رقه آزاد شد. بعدا فهمیدیم که به بخشی از آنها رشوه داده شده تا به جای دیگری ( خارج از دیرالزور) بروند. تعداد زیادی به مناطق سپرفرات رفتند».


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 15 آذر 1396 - 15:52:42