اجلاس شورای همکاری مرده به‌دنیا آمد

سه شنبه 14 آذر 1396 - 15:44:19
اجلاس شورای همکاری مرده به‌دنیا آمد

کويت- الکوثر: منابع خبری اعلام کردند که سران کشورهای تحریم‌کننده قطر به‌نوعی اجلاس شورای همکاری خلیج فارس را در کویت تحریم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه شبکه الکوثر، منابع دیپلماتیک و رسانه‌های کویتی گمانه زنی می‌کنند که سی و هشتمین اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در کویت که بر اساس برنامه قبلی قرار بود روز سه‌شنبه (امروز) و چهارشنبه (فردا) تشکیل شود، یک روز بیشتر طول نکشد و امروز بیانیه پایانی آن صادر شود.

به گفته این منابع، این اجلاس تحت الشعاع و تاثیر اختلاف نظرهای کشورهای عضو شورای همکاری قرار دارد. از بین سران کشورهای عضو، «تمیم بن حمد آل‌ثانی»، امیر قطر، نخستین است که اعلام کرد در این اجلاس حاضر خواهد شد و برای این منظور عازم کویت شد. افزون بر وی، شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت نیز به عنوان میزبان در اجلاس حضور خواهد داشت.

در همین حال، منابع خبری اعلام کردند «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان یا «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور در این اجلاس حضور نخواهند داشت و ریاست هیئت این کشور را «عادل الجبیر»، وزیر امور خارجه آن، برعهده خواهد داشت. درباره امارات نیز خبرها حاکی از آن است که «انور قرقاش»، مشاور در امور خارجی امارات ریاست هیئت کشورش را در این اجلاس عهده دار شود.

به گفته این منابع، هیئت کشور عمان را نیز «هیثم بن طارق آل سعید» معاون نخست‌وزیر این کشور عهده دار خواهد بود.

به گفته این منابع، پیش‌بینی می‌شود که این نشست به علت اختلاف های موجود به جای فردا، امروز به کار خود پایان دهد، زیرا پس از کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن، اتهام زنی بین کشورهای عضو شورای همکاری به یکدیگر، افزایش یافت.


سه شنبه 14 آذر 1396 - 15:42:26

دسته بندی :