دیدگاه پژوهشگر دینی درباره پذیرش دیگران در اسلام

یک شنبه 12 آذر 1396 - 12:26:29
دیدگاه پژوهشگر دینی درباره پذیرش دیگران در اسلام

تهران- الکوثر: شیخ عصری البانی با اشاره به اصل پذیرش دیگران که مورد تاکید اسلام است، از جامعه‌ای که پیامبر اسلام (ص) آن را هدایت می‌کرد به عنوان سندی در این زمینه یاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این پژوهشگر علوم اسلامی در گفتگو با برنامه «عقائد الاسلام» شبکه جهانی الکوثر با اشاره به این که پذیرش تفاوت‌ها یکی از اصول مورد قبول و مورد احترام اسلام است گفت: «ما در یک جامعه زندگی می‌کنیم و قطعا در این جامعه کسانی هستند که با ما مخالفند. خداوند انسان را با اراده آفرید تا انتخاب کند و به همین علت ممکن است چیزی را شما بخواهید که دیگری نخواهد. این مسئله باید مبنا باشد».

شیخ البانی افزود: «پذیرش دیگران اعم از این که مخالف با شما در دین یا اعتقاد یا رویکرد سیاسی باشند یک اصل است. مهم‌ترین نمونه در این زمینه منافقین هستند که در صدر اسلام و در زمان حکومت پیامبر (ص) در مدینه زندگی می کردند. آنها دشمن بودند و قرآن و پیامبر را به تمسخر می‌گرفتند ولی جامعه اسلامی که در آن زمان وجود داشت و پیامبر اعظم (ص) در راس آن بود این افراد را پذیرفت و در خود جای داد به طوری که در آن زمان نشنیدیم که منافقی کشته یا مضروب شود یا در سختی و فلاکت زندگی کند». 


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 12 آذر 1396 - 12:25:21