استاد بزرگ حوزه در گفتگو با الکوثر:

مراسم اربعین، جلوه‌ای از حکومت امام زمان(عج)

شنبه 4 آذر 1396 - 14:29:24
مراسم اربعین، جلوه‌ای از حکومت امام زمان(عج)

تهران- الکوثر: شیخ صادق اخوان پژوهشگر علوم اسلامی و استاد بزرگ حوزه گفت اگر به صحنه‌هایی که در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی مشاهده می‌کنیم نگاه کنیم، جلوه‌هایی از آنچه را در حکومت امام زمان (عج) بشارت داده شده است در این مراسم مشاهده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این استاد بزرگ حوزه در گفتگوی اختصاصی با برنامه «طریق الحسین» شبکه جهانی الکوثر افزود: در حکومت امام زمان (عج) همزیستی صلح آمیز وجود خواهد داشت و در آن هیچ گونه انحصار طلبی یا مالکیت انحصاری دیده نمی‌شود.

شیخ صادق اخوان با اشاره به راهپیمایی صدها کیلومتری اربعین در مسیرهایی که همگی به کربلای معلی ختم می شود گفت: در موکب هایی که در طول این مسیرها وجود دارد هیچ گونه حساب و کتابی درباره آنچه برای زائران امام حسین (ع) هزینه می‌شود مشاهده نمی‌کنیم زیرا صاحبان این موکب‌ها صرفا به دنبال خدمت به زائران هستند و اگر از آنها پرسیده شود چقدر برای زائران هزینه می‌کنند نه تنها ناراحت می‌شوند بلکه واقعا هم میزان هزینه ها را نمی‌دانند. آنها می‌گویند ما خرج می‌کنیم و خدای حسین (ع) برکت می‌دهد!

همچنين بخوانيد: 

تبلور عناصر جاودانگی در حماسه عظیم حسینی

این دانشمند علوم دینی با اشاره به این که طبق احادیث، در زمان حکومت امام زمان (عج) برادران دینی از جیب یکدیگر خرج می‌کنند و کسی اعتراضی نمی‌کند و ناراحت نمی شود افزود: در ایام راهپیمایی اربعین، درهای خانه‌ها در نجف اشرف و کربلای معلی به روی زائران امام حسین (ع) باز است و مردم، زائران را در هرچه که دارند شریک می‌کنند گویا همه آنها عضو یک خانواده هستند و هیچ تفاوتی بین سیاه و سفید یا عرب و عجم وجود ندارد. این مساوات را فقط درباره آرمان شهری که در سایه حکومت امام زمان (عج) ایجاد خواهد شد شنیده‌ایم. 


برای عضویت در کانال تلگرام الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 4 آذر 1396 - 14:28:11