وضع وخیم شاهزادگان بازداشت‌شده سعودی

چهار شنبه 1 آذر 1396 - 14:43:52
وضع وخیم شاهزادگان بازداشت‌شده سعودی

تهران- الکوثر: منابع خبری از وضع وخیم شاهزادگان بازداشت‌شده سعودی در عربستان خبر می دهند و اعلام می‌کنند که این افراد به علت شکنجه‌ها و برخوردهای نامناسب به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی اعلام کرد که 17 تن از شاهزادگان سعودی و بازرگانان در عربستان که به بهانه مبارزه با فساد بازداشت شده اند، به علت برخوردهای خشن و نامناسبی که با آن‌ها شده است به مراقبت های پزشکی نیازمند هستند.

بر اساس این گزارش، منابعی که با سه تن از شاهزادگان بازداشت‌شده در ارتباط هستند اعلام کردند که این افراد به ادعاهای واهی احضار و بازداشت شده اند و به آن‌ها اجازه تماس با وکلای مدافعشان و نیز اعضای خانواده‌شان داده نمی شود بلکه به آن‌ها فقط اجازه داده شد که تماس های کوتاهی با خانواده های خود داشته باشند بدون اینکه مکان و وضع خود را اعلام کنند.

در همین حال، «آدم کوگل» کارشناس امور حقوق بشر سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که آنچه در عربستان روی می دهد و افراد این گونه بازداشت می شوند، به هیچ قانون واضح و مشخصی شباهت ندارد.

پیشتر، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، برای جبران کسری بودجه عربستان، درصدد معامله با شاهزادگان سعودی بازداشت‌شده برآمده و به آن‌ها اعلام کرده است که در قبال آزادی خود باید 70 درصد از اموال و دارایی خود را به دربار پادشاه واگذار کنند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 1 آذر 1396 - 14:43:24