روحانیون در بند بحرینی :

شیخ صادق الشاخوری ؛ مجاهدی از حوزه علمیه نجف

سه شنبه 30 آبان 1396 - 18:13:1
شیخ صادق الشاخوری ؛ مجاهدی از حوزه علمیه نجف

منامه- الکوثر: دادگاه آل خلیفه شیخ صادق الشاخوری را متهم به مدیریت و تامین مالی گروه های تروریستی کرد. دادگاه او کوچکترین شباهتی با دادگاه های عادلانه نداشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجاهد شیخ صادق الشاخوری در تاریخ 27 دسامبر2013 بازداشت و به 25 سال زندان محکوم شده است .شیخ سید صادق سید علی سید سلمان شاخوری، عالم دینی و خطیب حسینی، در پایان دهه هشتاد میلادی وارد حوزۀ علمیه نجف شد و در مدرسۀ آخوند خراسانی در بازار حویش ساکن شد. او مقدمات را مانند شرایع و غیره آموخت و حدود دو سال آنجا بود. وی به بحرین بازگشت و وارد حوزۀ مرحوم علامه سید علوی غریفی شد.

مدتی آنجا ماند و در مسجد کریم اهل بیت (ع) در شهر الزهرا(س) در بحرین امام جماعت بود. او سخنرانی می کرد و درسهای قرآنی می داد. همچنین همراه برخی کاروانها به حج و عمره برای تبلیغ و راهنمایی، اعزام می شد. او روز چهارشنبه 27 نوامبر 2013 بازداشت شد. دادستانی کل و دستگاه قضایی شروع به جعل اتهامات واهی و محاکمه های صوری نمود که کوچکترین شباهتی با دادگاه های عادلانه نداشت. اتهام گروه او، تشکیل یک گروه تروریستی بود. محکومیت آنها بدین قرار است: سید صادق علی سلمان شاخوری 43 سال، سید منیر حبیب سعید 31 سال، سید سجاد علوی 28 سال، علی حسین حاجی 30 سال و محمد جعفر ناصر.

درهمین ارتباط بخوانید: شیعیان بحرین 

 

شاخوری به همراه سایر متهمان در مورد همان موضوع در دادگاه عالی جنایی چهارم در تاریخ 21 نوامبر 2013 دست بسته حاضر شد. بازجوها او را شدیدا شکنجه کرده بودند. بین بازجوها، نماینده دادستانی کل هم وجود داشت یعنی: حمد بوعینین. وی به اجبار مجبور به اعتراف شد. دادگاه او را متهم به مدیریت و تامین مالی گروه تروریستی نمود که در سال 2011 با هدف مبارزه با قانون و بر هم زدن وحدت ملی ایجاد شده است. در تاریخ 8/12/2013 برای او حکم حبس ابد صادر شد و سایرین به 10 و 15  سال حبس محکوم شد.


برای دسترسی به اخبار و مطالب بحرین اینجا کلیک کنید

لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


سه شنبه 30 آبان 1396 - 18:11:53