انشقاق در میان کردهای سوری

جمعه 26 آبان 1396 - 11:24:19
انشقاق در میان کردهای سوری

دمشق- الکوثر: طلال سلو، سخنگوی رسمی نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک (قسد) و عضو شورای رهبری این نیروها، ضمن اعلام جدایی از آنها به نیروهای سپر فرات در جرابلس واقع در شمال حلب که مورد حمایت ترکیه هستند ،پیوست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «عبدالله حلاوه» ، فرمانده گردان ابوالفاروق در سپر فرات، جدا شدن سلو از نیروهای "سوریه دموکراتیک" با هماهنگی گروه‌های سپر فرات را تأیید کرد.

نیروهای سپر فرات متشکل از نیروهای گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه هستند که از چند وقت پیش با حمایت ترکیه مناطقی را در شمال سوریه اشغال کرده‌اند.

سلو و نیروهای سوریه دموکراتیک هنوز  واکنشی به این خبر نداشته‌اند.

خبرنگار الحسکه نیز اعلام کرده که «ریدور خلیل»،  فرماندهی کل نیروهای "سوریه دموکراتیک" را مجددا در دست گرفته است.

ابوالفاروق اعلام کرد که این عملیات امنیتی و با هماهنگی بالا بوده است.

به گفته منابع آگاه، "گردان شمال" در جدایی سلو نقش مهمی داشته است. گزارشات همچنین حاکی از این است که سلو وارد خاک ترکیه شده است. سلو از مهم‌ترین شخصیت‌های عضو "سوریه دموکراتیک" و سخنگوی رسمی این گروه است.

وی در شهرک الراعی در شمال حلب به دنیال آمده و قبلا رهبری گردان "السلاجقه" را که چهار سال پیش با حمایت ترکیه تأسیس شده بود، برعهده داشت. بعد از کاهش حمایت از گردان وی در شمال حلب، به گروه "ارتش انقلابیون" پیوست و بعد وارد نیروهای "سوریه دموکراتیک" شد. 

وی پیشتر از ورود روس‌ها به مناطق تحت سیطره "سوریه دموکراتیک" استقبال کرد اما بر ادامه لزوم حمایت آمریکا از این نیروها تأکید کرد.


برای دیدن اخبار ومطالب سوریه اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 26 آبان 1396 - 11:24:10