پایان کار امداد و نجات و افزایش سرعت در عملیات آوار برداری درمناطق زلزله زده

چهار شنبه 24 آبان 1396 - 14:16:53
پایان کار امداد و نجات و افزایش سرعت در عملیات آوار برداری درمناطق زلزله زده

تهران- الکوثر: برق و آب در مناطق زلزله زده شهری به طور کامل وصل شده و در روستاها نیز تقریبا نمی از کار پیش رفته است. با پایان کار امداد و نجات آسیب دیده ها، عملیات آوار برداری سرعت گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رحمانی فضلی وزیر کشور، در دومین جلسه شورای عالی مدیریت بحران، گفت: طبق گزارش هایی که مسئولان امر در این جلسه ارائه کردند خدمات برق و آب صد درصد در مناطق زلزله زده، وصل و جاری شده، اما بدلیل پس لرزه ها در برخی مناطق با مشکل کدری آب مواجه هستیم.

آقای رحمانی فضلی افزود: در زمینه گازرسانی در حدود 50 درصد مناطق گاز وصل شده و در سایر مناطق و موارد هم کارشناسان درحال نشت گیری هستند. وی اسکان مردم زلزله زده را مهم ترین مسئله عنوان و تاکید کرد: تاکنون حدود 24 هزار چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است و10 هزار چادر دیگر هم به این مناطق ارسال می شود.

وزیر کشور، افزود: قرار شده است، مردمی که قصد دارند خانه اجاره کنند به آنها اجاره پرداخت شود و یا آنهایی که نیاز به کانکس و چادر دارند در اختیارشان قرار بگیرد و این کار با اولویت مناطق روستایی که با تخریب بیشتر و شرایط آب و هوایی سردتر مواجه هستند انجام می شود.

به گفته وی ، قرارگاه خاتم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام آمادگی کرده: ساخت مساکن روستایی را برعهده بگیرد. ­
رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم که عازم کرمانشاه است گفته: تا دو ماه و نیم آینده سرپناهی در مناطق زلزله زده احداث خواهد شد. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفته: باتوجه به اینکه فعلاً مراجعه ای برای اعلام مفقودی ازجانب خانواده ها نداریم، عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده، پایان یافته است. به گفته آقای سلیمی : عملیات آواربرداری تا حدود ده روز، دیگر ادامه خواهد داشت.

سعیدی، معاون سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین آمار جانباختگان و مصدومان بااشاره به اینکه امارها تغییر می کند و برخی امار بایکدیگر تفاوت دارد گفت: تاکنون  432 نفرجان خود را از دست داده اند و جواز دفن انها صادر شده و هفت هزار و 817 نفر، مصدوم بوده اند که از این تعداد، پنج هزار و 500 نفر، سرپایی درمان شده اند.

مهدیان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن هم گفت: در این زلزله، حدود پانزده هزار و 500 واحدمسکونی، صد دردصد تخریب شده اندکه از این تعداد، 11 هزار واحد، روستایی و چهار هزار و 500 واحد، شهری هستند. معاون استاندارکرمانشاه هم گفته: برآورد اولیه از میزان خسارت به زیرساخت ها، حدود 1800 میلیارد تومان است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 24 آبان 1396 - 14:16:28