هشدار سوریه به‌ واشنگتن

سه شنبه 23 آبان 1396 - 17:13:16
هشدار سوریه به‌ واشنگتن

دمشق- الکوثر: دمشق- الکوثر: وزارت امور خارجه سوریه بار دیگر به دولت آمریکا هشدار داد که حضور نظامیان آن در خاک سوریه نیروی متجاوز شناخته می‌شود و سوریه با آن‌ها بر این اساس برخورد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منبعی رسمی در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: حضور نیروهای آمریکایی و بلکه حضور هرنوع نیروی نظامی بیگانه در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه، تجاوزگری آشکار بر حاکمیت سوریه و نقض علنی منشور سازمان ملل متحد است.

این منبع درباره سخنان «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا، درباره حضور نیروهای آمریکایی در سوریه تاکید کرد جمهوری عربی سوریه بار دیگر تاکید می‌کند که وجود نیروهای آمریکایی و بلکه هر نوع نیروی نظامی بیگانه در خاک سوریه بدون موافقت دولت آن، تجاوزگری آشکار و نقض حاکمیت سوریه و منشور و مبانی سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.

به گفته این منبع، دولت آمریکا مدام مدعی است که ورود نیروهای آن در خاک سوریه با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش است که به فضل قهرمانی ها و فداکاری های ارتش سوریه و متحدان آن، در حال کشیدن نفس های آخر در سوریه است. اما اکنون مرتبط دانستن حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه به موضوع حل‌وفصل بحران سوریه، بهانه و توجیهی بیش نیست و چنین ادعایی به‌طور کامل مردود است؛ زیرا آمریکا و دیگران نمی توانند با اعمال فشار، حل و فصلی را به سوریه تحمیل کنند بلکه برعکس، حضور نیروهای آمریکایی فقط سبب طولانی و پیچیده شدن بحران می‌شود و هدف واقعی آمریکا در سوریه نیز همین است.

همچنين بخوانيد:

ابوبکر بغدادی از عراق گریخته است

آزادسازی کامل صد و چهل کیلومتر از مرز مشترک عراق-سوریه

به اساس سخنان این منبع سوری در گفتگو با خبرگزاری سانا، سخنان وزیر دفاع آمریکا بار دیگر تاکیدی بر این نکته است که نقش خرابکارانه دولت آمریکا با ایجاد تبانی و هماهنگی با گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی برای همه آشکار شده است. آمریکا همیشه برای به شکست کشاندن تلاش‌های صورت گرفته برای حل بحران تلاش کرده است و هدف آن نیز شعله ور کردن تنش ها و واضاع منطقه در جهت خدمت به طرح صهیونیستی و تحمیل تسلط خود بر کشورهای منطقه و منابع و مقدرات آن‌هاست. این عملکردهای آمریکا برای دروغ بودن ادعاهای آن کافی است.

این منبع در وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که جمهوری سوریه بار دیگر خواستار خروج فوری و بی قید و شرط نیروهای آمریکایی از خاک سوریه است و حضور آن‌ها را تجاوزگری بر حاکمیت و استقلال خود می داند و با آن‌ها نیز بر این اساس رفتار خواهد شد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


سه شنبه 23 آبان 1396 - 17:9:18