نگرانی رسانه‌های عربستان از اقدامات بن‌سلمان‌

شنبه 20 آبان 1396 - 8:23:58
نگرانی رسانه‌های عربستان از اقدامات بن‌سلمان‌

تهران- الکوثر: منابع خبری از نگرانی کارکنان و مسئولان رسانه‌های عربستان سعودی از اقدام بن‌سلمان‌ برای تعطیل کردن این رسانه‌ها خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ پس‌لرزه‌های‌ بازداشت برخی شاهزادگان سعودی از جمله «ولید بن‌طلال‌» مالک مجموعه تلویریونی «روتانا» و «ولید الإبراهیم» مالک گروه رسانه‌ای «ام.بی.سی» که شامل شبکه العربیه نیز است، در محافل رسانه‌ای ادامه دارد.

برخی منابع خبری به نقل از منابع خود در داخل شبکه تلویزیونی «العربیه» درباره وجود گزارش‌هایی‌ مبنی بر اینکه مقامات عربستان قصد دارند حساب بانکی بازداشت‌شدگان‌ را از جمله ولید بن‌طلال‌ و ولید الإبراهیم، مسدود کنند، و در نتیجه کارکنان تلویزیون العربیه در زمینه پراختن حقوق با مشکل مواجه شوند اظهار نگرانی کرده‌اند‌.

یکی از این منابع به تلویزیون «بی.بی.سی» اعلام کرده است که این نگرانی وجود دارد که محمد بن‌سلمان‌، ولیعهد عربستان سعودی، به‌طور‌ به تعطیل کردن شبکه العربیه اقدام کند و شبکه تلویزیونی جدیدی جایگزین آن کند. کسی نمی‌داند‌ در سر ولیعهد عربستان چه می گذرد.

بر اساس این گزارش، مسئولان دو شبکه العربیه و روتانا تلاش می‌کنند‌ به کارکنان اطمینان دهند، اما آن‌ها‌ همچنان درباره اوضاع مبهم نگران هستند.

روزنامه «فیننشال تایمز» انگلیس به نقل از کارشناسان امور عربستان اعلام کرد که ولیعهد عربستان سعودی تمایل دارد همه رسانه‌ها در عربستان درباره تحولات منطقه مانند جنگ یمن، تحولات مربوط به حزب‌الله‌ و ایران، بر اساس دیدگاه و رویکرد او عمل کنند.


شنبه 20 آبان 1396 - 8:23:39

دسته بندی :