پس از سعدحریری، بن‌سلمان محمود عباس را برکنار می‌کند

پنج شنبه 18 آبان 1396 - 10:37:9
 پس از سعدحریری، بن‌سلمان محمود عباس را برکنار می‌کند

تهران- الکوثر: منابع خبری صهیونیستی فاش کردند که در سفر اخیر محمود عباس به ریاض، بن سلمان به وی اعلام کرده است که یا باید با طرح آمریکایی‌ها‌ موافقت کند یا از سمت خود کنار رود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع صهیونیست فاش کردند که مقامات عربستان سعودی و در صدر آن‌ها‌ محمد بن‌سلمان‌، ولیعهد، به درخواست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور‌ آمریکا، محمود عباس را بین دو راهی پذیرش طرح و خواست آمریکا درباره برقراری صلح یا کناره‌گیری‌ از سمتش، قرار داده‌اند‌.

پایگاه صهیونیستی «آی.۲۴» بخش هایی از طرح ترامپ را برای برقراری صلح در خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» را فاش کرد.

به گفته این منبع، در سفر ناگهانی چند روز پیش محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به ریاض که به درخواست محمد بن‌سلمان‌ صورت گرفت، موضوع هایی چون آشتی فلسطینی و پیشنهادهای آمریکایی‌ها‌ به سعودی‌ها‌ از جمله پیشنهاد ترامپ درباره برقراری صلح (سازش) گفت‌وگو‌ شد.

در گزارش این منابع آمده است که در دیدار محمود عباس با سلمان بن‌عبدالعزیز‌ُ، پادشاه عربستان، و محمد بن‌سلمان‌، ولیعهد، پیشنهادهای آمریکایی‌ها‌ که جارد کوشنر مشاور و داماد رئیس‌جمهور‌ آمریکا در سفر پنهانی اخیر خود به ریاض به آن‌ها‌ منتقل کرده بود، به وی ابلاغ شد.

بر اساس این منابع، ترامپ طرح صلحی بین اسرائیلی‌ها‌ و فلسطینی‌ها بر اساس تشکیل دو کشور مستقل به سعودی‌ها‌ داده است و خواستار حمایت سخاوتمندانه کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات از آن شده است.

به گفته این منابع، در این دیدار به محمود عباس ابلاغ شده است که یا باید با این طرح موافقت کند یا از سمت خود کناره‌گیری‌ کند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 آبان 1396 - 10:36:54