تحلیل روزنامه غربی از حوادث عربستان:

کودتای خزنده بن‌سلمان برای قبضه کردن قدرت

چهار شنبه 17 آبان 1396 - 12:24:53
کودتای خزنده بن‌سلمان برای قبضه کردن قدرت

تهران- الکوثر: یک روزنامه غربی حوادث و اقدامات ولیعهد عربستان را کودتای خزنده وی برای قبضه کردن قدرت توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «گاردین» درباره اقدامات محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در داخل عربستان نوشت: آنچه محمد بن‌سلمان در داخل عربستان انجام می‌دهد «کودتای خزنده» به‌شمار می‌رود؛ زیرا وی اکنون ده‌ها تن از شاهزادگان و عموزاده های خود را در پشت «میله‌های طلایی» در هتلی ۵ ستاره در ریاض حبس کرده است.

به‌نوشته این روزنامه، اکنون پادشاه عربستان سعودی «سلمان بن عبدالعزیز» است و همه قدرت و اختیارات نیز در دست اوست و این مسئله چه‌بسا سبب شده است که محمد بن‌سلمان، جوان ۳۳ ساله زمینه رسیدن خود به تخت پادشاهی را فراهم می‌کند.

گاردین در ادامه نوشته است: محمد بن‌سلمان جوانی ناپخته و بی تجربه است که همزمان در چند جبهه وارد جنگ شده است و سیاست‌های خارجی بی ثبات وی درباره یمن، سوریه و قطر نشان‌دهنده شتابزدگی تصمیم‌های اوست.

به‌نوشته این روزنامه، دشمنان کنونی محمد بن‌سلمان و محمد بن زاید، ولیعهد امارات، ایران و اخوان المسلمین است و به نظر می‌رسد که بهترین دوستان آن‌ها نیز دنالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست. ترامپ با صرف زمان طولانی برای دیدار با محمد بن‌سلمان، اعلام کرد که از رفتارهای بن سلمان حمایت می‌کند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 17 آبان 1396 - 12:24:27