واکنش ترامپ به‌بازداشت‌های گسترده در عربستان

سه شنبه 16 آبان 1396 - 8:27:8
واکنش ترامپ به‌بازداشت‌های گسترده در عربستان

تهران- الکوثر: دونالد ترامپ در واکنش به موج بازداشت شاهزادگان و وزیران کنونی و سابق در عربستان سعودی از این اقدامات حمایت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ترامپ در صفحه توییتر خود در این باره نوشت: «به ملک سلمان و ولیعهد عربستان اعتماد زیادی دارد. آن‌ها‌ خوب عمل می‌کنند‌. برخی از افرادی که با آن‌ها‌ با قاطعیت برخورد می‌شود‌ برای سال‌ها برای تضعیف کشورشان عمل می‌کردند‌.»

شایان اشاره است که «مجتهد» افشاگر خبرهای دربار عربستان سعودی شب گذشته فاش کرد که در سفر ماه مه گذشته دونالد ترامپ به ریاض که به‌همراه‌ دخترش ایوانکا و داماش بود، بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی یک میلیارد دلار به‌صورت‌ نقدی به وی رشوه پرداخت کرده است.

شامگاه شنبه عربستان شاهد موج بازداشت شاهزادگان و وزیران پیشین و کنونی بود، به‌گونه‌ای‌ که ۱۱ شاهزاده و ۴ وزیر کابینه کنونی و ده‌ها‌ وزیر و مسئولان سابق و بازرگان و شخصیت‌های‌ مهم در اقدامی بی‌سابقه‌ در عربستان بازداشت شدند.

تحلیلگران با توجه به زمان و نوع این اقدام بعید می‌دانند‌ که هدف از این حملات مبارزه با فساد باشد بلکه هدف از این حملات برکنار کردن اشخاص و شخصیت‌های مخالف بن سلمان از جمله شاهزاده متعب بن عبدالله از سمتش به‌عنوان‌ وزیر گارد ملی است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


سه شنبه 16 آبان 1396 - 8:26:54

دسته بندی :