محاکمه سری غیر نظامیان بحرینی در دادگاه نظامی

جمعه 12 آبان 1396 - 12:7:16
 محاکمه سری غیر نظامیان بحرینی در دادگاه نظامی

منامه- الکوثر: مجمع حقوق بشر بحرین از آغاز محاکمه سری شماری از غیر نظامیان، در یک دادگاه نظامی خبر داد. برخی از آنها، از 13 ماه پیش ربوده شده بودند و خبری از آنها در دست نبود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجمع حقوق بشر بحرین اعلام کرد : محاکمه این افراد از روز پنجشنبه، دوم نوامبر 2017 ،(دیروز) آغاز شده است.
مجمع حقوق بشر بحرین همچنین تاکید کرد: نقض گسترده حقوق زندانیانی که در دادگاه نظامی محاکمه می شوند، نشان از روند فاجعه بار قضایی، در آینده، در زمینه آزادی عقیده و تجمعات مسالمت آمیز دارد که نتیجه استفاده از برخی قوانین در قانون دادگاه های نظامی برای تعرض به افراد است که با قوانین بین المللی حقوق بشر مغایرت دارد.


این نهاد حقوق بشری در بحرین افزود: قربانیان دیروز در حالی در سومین جلسه دادگاه نظامی حاضر شدند که به سبب شکنجه شدید، رفتار غیر انسانی و سلول انفرادی به شدت لاغر و دچار ضعف شده اند. این نخستین محاکمه نظامی غیر نظامیان پس از اصلاح قانون دادگاه های نظامی و صدور قانون جدید است. این افراد بیست و سوم اکتوبر 2017 تحویل دادگاه نظامی شدند.

این مجمع خاطر نشان کرد: محاکمه این افراد در برخی موارد با ماده 14 معاهده بین المللی حقوق شهروندی و سیاسی، مبنی بر تضمین محاکمه عادلانه، مغایرت دارد. این موارد عبارتند از:
محرمانه بودن جلسات محاکمه، تبادل محرمانه اطلاعات، مخالفت دادگاه با درخواست وکلای متهمان برای دسترسی به پرونده دادرسی و اجازه ندادن به متهمان برای صحبت در دادگاه درباره شکنجه هایی که در حین بازجویی و پس از آن متحمل شده اند.


این مجمع خاطر نشان کرد: حبس انفرادی 4 تن از زندانیان، که برای دو تن از آنان به 13 ماه رسیده است، مغایر با اصول اصلی تعامل با زندانیان است و مخالفت دادگاه با معرفی متهمان به پزشک قانونی با قانون تدابیر کیفری بحرین مغایرت دارد.
مجمع حقوق بشر بحرین تاکید کرد: محرمانه بودن دادگاه و تبادل محرمانه اطلاعات در آن، به دادگاه های نظامی امکان نقض حقوق زندانیان را می دهد.


برای دسترسی به مطالب و اخبار بحرین  اینجا کلیک کنید


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید

 


جمعه 12 آبان 1396 - 12:6:41