بشار اسد: هیچ عاقلی به آمریکا اعتماد نمی‌کند‌

جمعه 12 آبان 1396 - 11:41:35
بشار اسد: هیچ عاقلی به آمریکا اعتماد نمی‌کند‌

تهران- الکوثر: رئيس جمهور سوریه تأکید‌ کرد که شکل‌گیری‌ کردستان دیگری را در سوریه نمی پذیرد و هیچ عاقلی نمی‌تواند به آمریکا اعتماد کند.

به گزارش پایگاه شبکه پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «الأخبار» لبنان در گزارشی به نقل از برخی دیدارکنندگان با بشار اسد، رئیس‌جمهور‌ سوریه، اعلام کرد: بشار اسد با هرگونه تلاشی از سوی طرف‌های‌ بین‌المللی‌ برای طرح راه‌حل‌های‌ مبتنی بر چشم‌پوشی‌ دولت مرکزی- حتی به‌صورت‌ مؤقت‌- از تسلط و حاکمیت کامل خود بر تمام اراضی سوریه مخالفت کرد.

بر اساس این منابع، بشار اسد به متحدان و دوستان دمشق ابلاغ کرده است که با هیچ کدام از طرح‌ها‌ و راه‌حل‌ها درباره چشم‌پوشی‌ دولت مرکزی سوریه از حاکمیت و تسلط مطلق و سپردن این مناطق به تسلط ترکیه، آمریکا یا اردن مخالف است و دمشق درباره ایجاد اداره مستقل مذاکره نخواهد کرد و اجازه نمی‌دهد‌ کردستان دیگری در سوریه شکل گیرد.

بر اساس این گزارش‌ها، بشار اسد تأکید‌ کرد که مناطق حضور کردها، مناطق متعلق به حاکمیت سوریه است و اجازه تبدیل این مناطق به مناطق خودمختار را نمی‌دهد‌ و دولت سوریه چه با مذکراه یا مصالحه و یا آشتی و چه با نبرد، برای بازگرداندن این مناطق تلاش خواهد کرد و دمشق هیچ‌گونه‌ تلاشی را درباره تغییر بافت جمعیتی یا سیاسی در هیچ جای سوریه، بر نمی‌تابد‌.

به گفته این منابع، بشار اسد در حالی که با راحتی تحولات میدانی و فروپاشی قریب‌الوقوع‌ داعش را شرح می‌داد‌ به‌گونه‌ای‌ حرف نمی زد که جنگ پایان یافته است بلکه و معتقد است که دشمنان سوریه برای شعله‌ور‌ کردن آتش جنگ تلاش می‌کنند‌. واشنگتن هر موضعی که داشته باشد و یا به دمشق نماینده بفرستد، با همه این وجود، هیچ عاقلی نمی‌تواند به آمریکا اعتماد کند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


جمعه 12 آبان 1396 - 11:40:6