سرلشکر باقری: ایران از نظر وضعیت دفاعی در بهترین وضعیت قرار دارد

سه شنبه 9 آبان 1396 - 18:19:1
سرلشکر باقری: ایران از نظر وضعیت دفاعی در بهترین وضعیت قرار دارد

تهران- الکوثر: رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح تاکید کرد:  هم اکنون قدرت بازدارندگی و توان دفاعی و همچنین ایثار و فداکاری های رزمندگان جمهوری اسلامی ایران موید این امر است که ایران از نظر دفاعی در بهترین وضعیت قرار دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سرلشگر محمد باقری پیش از ظهر سه شنبه در جریان بازدید از نمایشگاه کشفیات و توانمندی های انتظامی و مرزبانی آذربایجان غربی اظهارداشت: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران  توسط دانشمندان ما  از جهت برد در حد دوهزار کیلومتر در داخل جهت دفاع از کشور طراحی و تولید شده و در شهر های موشکی ما قرار دارند.
وی گفت: تمامی موشک های ما از نظر دقت هم، در اکثر موارد نقطه زن هستند و تاکیدی که ما بر نقطه زن بودن آنها  داریم بر این دلیل است که موشک های هسته ای  از نظر تعالیم اسلامی ما حرام  است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهارداشت: در حالی که تمامی کشور های جهان که سلاح هسته ای را  تولید کردند بر نقطه زن بودن تاکید ندارند و در سلاح های هسته ای نقطه زن بودن اهمیتی ندارد.
سرلشکر باقری افزود: از اصول راهبردی ما هست که این موشک ها صرفا دفاعی بوده و قصد تهاجم به هیچ کشوری را ندارند و همچنین شایان ذکر است که تماما بومی و داخلی بوده  تحریم ها هیچ تاثیری بر آنها  ندارند.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری همچنین  صبح امروز در همایش امنیتی دفاعی شمال‌غرب کشور که در حسینیه ثارالله ارومیه و با حضور ائمه جمعه و مقامات دولتی، نظامی و انتظامی دو استان آذربایجان غربی و کردستان برگزار شد، اظهار داشت: توان بازدارندگی موشک‌های ما به روز شده و کارآمد است؛ در ساخت موشک‌ها دقت می‌کنیم چون برای حمل کلاهک هسته‌ای نیست.

وی افزود: هر چقدر توان ضد موشکی دشمنان از جمله آمریکای جنایتکار و صهیونیست های آدمکش و کودک‌کش افزایش پیدا بکند، نخواهند توانست به قدرت موشکی ما غلبه بکنند.

سرلشکر باقری گفت: به‌فضل الهی همه راهبردهای آمریکا ضد انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده و توطئه‌های استکباری این کشور نخواهد توانست ذره‌ای از رشد و حرکت ملت ایران بکاهد. به‌اتکا مدیریت و درایت مقام معظم رهبری و تلاش نیروهای مسلح، قدرت بازدارندگی کشور روز به روز افزایش یافته و همین امر سبب شده تا آمریکا و استکبار جهانی خود اذعان کنند که حمله نظامی به ایران کاری بسیار مشکل و حتی غیرممکن است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: دشمن با نا‌امیدی از حمله‌های نظامی تلاش مستمر دارد تا با انواع فشارها و تحریم‌های اقتصادی به کشور صدمه بزند و در این مسیر حتی به انواع تهدیدات فرهنگی و سایبری نیز متمرکز شده اما بازهم به فضل الهی با هوشیاری ملت این توطئه‌ها نیز عقیم گذاشته خواهد شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین اظهار داشت: روزهای پایانی تصرف سرزمینی داعش در سوریه را پشت سر می‌گذاریم. امروز سوریه در آستانه یک پیروزی بزرگ و استحکام‌بخشی به دولت و وضعیت سرزمینی است. امروز دولت و نیروهای نظامی سوریه در حال تدبیر برای برخورد مناسب هستند که تمامیت ارضی کشور به طور کامل اعاده شود.

سرلشکر باقری با بیان این نکته که در عراق نیز روزهای پایان عمر داعش در تصرف سرزمینی این کشور سپری می‌شود، تاکید کرد: در این کشور نیز عمر تصرف داعش بر محدوده سرزمینی‌اش به‌زودی به پایان می‌رسد.

سرلشکر باقری گفت: آمریکا در قالب یک تیم مشورتی مخفی سران اقلیم کردستان را به انجام همه‌پرسی و چگونگی برگزاری آن ترغیب کرد تا پس از آن مثلاً در یک کار انجام شده قرار گیرد و نتیجه همه‌پرسی را بپذیرد و در واقع یک مخالفت صوری و ظاهری با این همه‌پرسی داشت در حالی‌که هم دولت‌های منطقه و هم دولت عراق، توصیه و نصیحت کردند که این همه‌پرسی انجام نشود.

رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح اظهار داشت: در این فتنه نیز هوشیاری مرجعیت، ملت و دولت عراق سبب شد تا همه‌پرسی ابطال شود و متعاقباً بدون جنگ و خونریزی علاوه بر اینکه مناطق تحت‌تصرف اقلیم رها شد. دلخوشی به حمایت استکبار عاقبت خوشی ندارد و این مهم در اقلیم کردستان عراق به عینه اثبات شد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 9 آبان 1396 - 18:18:54