العبادی: مرزهای عراق باید تحت کنترل دولت مرکزی باشد

سه شنبه 9 آبان 1396 - 10:51:9
العبادی: مرزهای عراق باید تحت کنترل دولت مرکزی باشد

نخست وزیر عراق با اشاره به ضرورت پاکسازی همه مناطق عراق از وجود تروریست ها تاکید کرد که مرزهای عراق باید تحت کنترل و تسلط دولت مرکزی باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حیدر العبادی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه «ایندپندنت» اظهار امیدواری کرد که پس از شکست گروه تروریستی داعش و جدایی طلبان عراق شاهد ثبات و استقرار باشد و نیز تاکید کرد: عراق به دهه‌ها سیاست خودمختاری در کردستان پایان خواهد داد.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم منطقه بادیه را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنیم و به مرز سوریه برسیم. نیروهای عراقی از سه سال پیش در حال جنگ با عناصر داعش هستند.

وی درباره عملیات اخیر نیروهای عراقی در مناطق مورد اختلاف در کردستان نیز گفت: به نیروهای نظامی دستور دادم که از هرگونه اقدامی که به خونریزی منجر شود، پرهیز کنند. همه مرزهای عراق بی هیچ استثنایی باید در تسلط دولت مرکزی عراق باشد؛ زیرا در این صورت خطوط انتقال نفت خام به ترکیه و دریای مدیترانه از منطقه فیشخابور در امنیت خواهد بود.

نخست وزیر عراق افزود: درصدد این است تا پیشمرگه ها بخشی از نیروهای دولت مرکزی باشند یا اینکه به عنوان نیروی محلی فعالیت کنند.

برای عضویت در لینگ تلکرام اینجا کلیک کنید.


سه شنبه 9 آبان 1396 - 10:50:57