دبير ستاد مرکزي اربعين:

مرز خسروي هفته آينده به روي زائران اربعين باز مي‌شود

جمعه 5 آبان 1396 - 6:56:7
مرز خسروي هفته آينده به روي زائران اربعين باز مي‌شود

تهران- الکوثر: مجيد آقابابايي دبير ستاد مرکزي اربعين گفت‏، منتظر اعلام رسمي از سوي مقامات عراقي براي بازگشايي مرز خسروي به منظور تردد زائران  اربعين هستيم. 

آقابابايي يادآور شد: اين مرز امسال براي نخستين بار است که براي تردد زائران در نظر گرفته شده و تقريبا همه زيرساخت ها در اين مرز موجود است.
وي درباره زمان تردد زوار از مرز خسروي گفت: منتظر اعلام رسمي از سوي مقامات عراقي براي بازگشايي اين مرز هستيم و بازگشايي مرز خسروي منوط به اعلام آمادگي رسمي عراق است.
آقابابايي در ادامه از زائران استانهايي که بايد از مرز خسروي تردد کنند درخواست کرد که در حال حاضر از مرز مهران و يا شلمچه و چذابه براي تردد استفاده کنند تا مرز خسروي به صورت رسمي بازگشايي شود.
دبير ستاد مرکزي اربعين تأکيد کرد : با توجه به اين که مرز خسروي مسير خاصي است، دولت عراق بايد براي بازگشايي آن اعلام آمادگي کند که براساس پيش بيني ها به احتمال زياد در هفته آينده اين مسير بازگشايي مي‌شود.
وي با بيان اين که اعزام بدون مشکل زائران حسيني از مرزهاي چهارگانه مهم ترين دغدغه ما در حال حاضر است، افزود: رئيس ستاد مرکزي اربعين و برخي از مسئولان حوزه زيرساختي روز پنج شنبه از مرز مهران و خسروي بازديد کردند تا در صورت وجود مشکلات، پيگيري و در صدد رفع آن برآيند.
وي به موضوع صدور رواديد نيز اشاره کرد و گفت: به هيچ وج مشکلي در زمينه صدور رواديد وجود ندارد و تنها چند روزي به دليل يک اقدام ملي که حذف دلار از اين فرآيند بود وقفه ايجاد شد.
آقابابايي با بيان اينکه  روز جمعه تمامي کنسولگري ها و سفارتخانه عراق فعال هستند، افزود: در روزهاي آينده روند طبيعي صدور ويزا را طي مي کنيم.
وي که با راديو اربعين گفتگو مي کرد، با اشاره به اين که گذرنامه نيز در مدت حداکثر 72 ساعت يا سه روز بعد از ارسال  مدارک، صادر مي شود، تصريح کرد: در شهرهايي که از مرکز دور هستند نيز گذرنامه ظرف مدت چهار روز صادر مي شود.

 

براي عضويت در کانال تلگرامي الکوثر فارسي اينجا کليک کنيد


جمعه 5 آبان 1396 - 6:55:0

دسته بندی :