بشار اسد: زمینه برای امور سیاسی در سوریه آماده می‌شود

پنج شنبه 4 آبان 1396 - 17:20:47
بشار اسد: زمینه برای امور سیاسی در سوریه آماده می‌شود

دمشق- الکوثر: رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که پیروزی های ارتش سوریه زمینه را برای تدابیر و فعالیت های سیاسی آماده می‌کند.

به گزارش خبرنگار شبکه تلویزیونی الکوثر، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه، و هیئت همراه با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار، درباره پیروزی های ارتش سوریه و متحدانش در مناطق مختلف سوریه و آمادگی ها برای حضور در هفتمین نشست گفتگوهای آستانه و مسائلی که در این نشست مطرح خواهد شد، گفتگو و رایزنی صورت گرفت.

بشار اسد در این دیدار تاکید کرد که موفقیت‌های ارتش سوریه و متحدانش در پاکسازی اراضی سوریه از لوث وجود تروریسم، کم‌کم زمینه را برای فعالیت های سیاسی بیشتر، فراهم می کند، به ویژه اینکه دولت سوریه همچنان با هر گونه طرح سیاسی که بتواند مانع از خونریزی در سوریه و سبب بازگشت امنیت و ثبات به آن و نیز ضامن یکپارچگی آن شود، به دید مثبت نگاه می کند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که دولت سوریه مصمم است از یک سو به جنگ علیه تروریسم ادامه دهد و از سوی دیگر با گسترده کردن دامن مصالحه های ملی و گفتگو با همه طرف ها با برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی در سوریه برای از فرایند سیاسی حمایت کند تا به موضوع تعدیل قانون اساسی، برگزاری انتخابات جدید پارلمان برسد.

در این دیدار، هیئت روسی نیز تاکید کرد که مسکو همچنان بر ادامه دادن به حمایت هایش از دولت سوریه در جنگ علیه سوریه تاکید می کند و در عین حال از فرایند سیاسی برای رسیدن به حل و فصل در سوریه در جهت حفظ یکپارچگی آن و بازگشت امنیت و ثبات به آن حمایت می کند.


پنج شنبه 4 آبان 1396 - 17:20:41