آمریکا درصدد تجزیه عراق است

پنج شنبه 4 آبان 1396 - 15:53:51
آمریکا درصدد تجزیه عراق است

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق به دولت این کشور توصیه کرد که در اتخاذ تدابیر قانونی علیه قانون‌شکنان تسلیم فشارهای آمریکا نشود؛ زیرا آمریکا به دنبال تجزیه و تقسیم عراق است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «فردوس العوادی»، اعلام کرد دولت عراق نباید تسلیم فشارهای آمریکا درباره کردستان شود.

وی گفت: «آمریکا مورد اعتماد نیست و با هر وسیله ای برای برهم زدن اوضاع داخلی عراق و ایجاد بی ثباتی در این کشور تلاش می کند و هدف آن نیز تجزیه عراق است.

نماینده پارلمان عراق به دولت این کشور هشدار داد که نباید ادعاهای آمریکا درباره اینکه مخالفت جدایی منطقه شمال عراق است، باور کند؛ زیرا آمریکا با بی صبری تمام مترصد و منتظر چنین امری است؛ اما از با توجه به اینکه دریافته است که که یکپارچگی ملی عراق قوی تر از آن است که بتواند توطئه های خود را در عراق اجرا کند، این گونه وانمود و موضع گیری می کند که مخالفت تجزیه و تقسیم عراق است.

وی گفت: در برهه کنونی آمریکا با تلاش برای هدف قرار دادن نمادها و موسسات عراق از جمله بسیج مردم، برای تضعیف صفوف داخلی و ملی عراق تلاش می کند تا با ایجاد بی ثباتی در داخل عراق توجه و اذهان همگان را از پیامدهای همه پرسی و جنایت های مسعود بارزانی، منحرف کند.

نماینده پارلمان عراق به دولت این کشور توصیه کرد که از سرزنش سرزنش‌کنندگان هراس نداشته باشد و به اتخاذ تدابیر و اقدامات قانونی علیه هر کسی که خیانت کرده و سوگند قانونی خود را نقض کرده است، ادامه دهد و تسلیم فشارها، به ویژه فشارهای آمریکا نشود؛ زیرا فرجام و پیام این مسائل صرفا به دولت عراق مربوط نمی شود بلکه به ملت عراق مربوط می شود که فصل الخطاب هستند.

براي عضويت در کانال تلگرام الکوثر فارسي اينجا کليک کنيد.


پنج شنبه 4 آبان 1396 - 15:52:35

دسته بندی :