بارزانی کناره‌گیری می‌کند

چهار شنبه 3 آبان 1396 - 14:26:50
بارزانی کناره‌گیری می‌کند

دمشق- الکوثر: منابع خبری اعلام کردند که مسعود بارزانی با کناره گیری خود موافقت کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، منبع آگاه روز چهارشنبه اعلام کردند که مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق، با استعفای خود و تشکیل دولت نجات موافقت کرده است، به شرطی که «نیچروان بارزانی»، ریاست چنین دولتی را عهده دار باشد.

به گفته این منبع، برخی طرف‌ها مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق را که دوره ریاستش پایان یافته است، تحت فشار قرار داده اند تا وی با استعفای خود و تشکیل «دولت نجات ملی» موافقت کند.

بر اساس این گزارش، مسعود بارزانی نیز با تشکیل دولت نجات ملی موافقت کرده است، به شرطی که برادرزاده‌اش نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر منطقه کردستان، ریاست دولت موقت را عهده‌دار شود.

در ادامه این گزارش آمده است: تمدید دوره پارلمان در جلسه دیروز (سه‌شنبه) اولین گام درباره این پیشنهاد بود. بارزانی پادشاه عربستان سعودی را میانجی قرار داده است تا باب گفتگو را با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق برای حل مشکلات کنونی و اجرای خواسته های العبادی باز کند، اما العبادی با گفتگو و مذاکره با بارزانی مخالفت و به پادشاه عربستان تاکید کرده است که هیچ راه حلی برای منطقه کردستان وجود ندارد جز استعفای بارزانی.

به گفته این منبع، بارزانی به اعضای حزب خود اعلام کرده است که استعفا خواهد کرد یا اینکه سمت خود را در پارلمان لغو خواهد کرد تا گفته نشود که وی بر اثر فشارهای داخلی و بین‌المللی مجبور به استعفا شده است.

بر اساس این گزارش، تمدید دوره پارلمان کردستان برای دو دوره چهار ماهه به معنای تمدید عمر ریاست منطقه کردستان نیز به‌شمار می رود، اما طرف های بین‌المللی و منطقه‌ای به مسعود بارزانی تاکید کرده‌اند که مشکلات منطقه کردستان فقط با کناره گیری او حل خواهد شد. در نتیجه، بارزانی نیز با ارائه استعفای خود موافقت کرده است، اما تاریخ آن مشخص نیست و احتمال دارد که ظرف 48 ساعت آینده این کار را بکند.

لینک عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا 


چهار شنبه 3 آبان 1396 - 14:26:18