مرز ایران با سلیمانیه عراق از امروز بازگشایی می‌شود

چهار شنبه 3 آبان 1396 - 8:34:58
مرز ایران با سلیمانیه عراق از امروز بازگشایی می‌شود

تهران- الکوثر: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مرز باشماق مریوان با استان سلیمانیه از صبح چهارشنبه (3 آبان 1396) فعالیت عادی خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این اطلاعیه آمده است: نظر به تقاضای شورای استانی سلیمانیه، فرهیختگان و خانواده معظم شهدای شیمیایی استان حلبچه، مرز باشماق مریوان با استان سلیمانیه، از صبح چهارشنبه، 3 آبان 1396 فعالیت عادی خود را از سر خواهد گرفت و بدین ترتیب علاوه بر انجام تردد متقابل مسافرین، کلیه عملیات گمرکی نیز به حالت عادی بازمی‌گردد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در خصوص بازگشایی سایر مرزهای جمهوری اسلامی ایران با منطقه کردستان عراق، به اطلاع رسانده می‌شود،  هنوز تصمیمی از سوی مسئولین امر اتخاذ نشده است.

منطقه کردستان عراق دیشب در بیانیه ای ای اعلام کرد حاضر است نتایج همه پرسی را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است  اربیل به منظور جلوگیری از بروز خشونتهای بیشتر و درگیری با ارتش عراق مسئولانه و متعهدانه رفتار خواهد کرد  و تداوم برخورد و درگیری میان ارتش عراق و پیشمرگه که 16 اکتبر 2017 رخ داد باعث خسارت به هر دو طرف و بروز ناآرامی در بخشهای مختلف عراق شد. ادامه این تقابل و درگیری ضمن اینکه هیچ پیروزی نخواهد داشت منجر به هرج و مرج و بی نظمی خواهد شد و بر زندگی همه تاثیر خواهد گذاشت.بنابراین به خاطر همه مسئولیت و تعهداتمان نسبت به مردم کردستان و مردم عراق به دولت بغداد، مردم و افکار عمومی جهان پیشنهاد می‌کنیم که؛

1- همه عملیاتهای نظامی متوقف و آتش بس برقرار شود.

2- نتیجه همه پرسی برگزار شده در کردستان به حالت تعلیق درمی آید.

3-یک مذاکره بین اقلیم کردستان و دولت بغداد براساس قانون اساسی آغاز شود.


چهار شنبه 3 آبان 1396 - 8:33:44

دسته بندی :