در گفتگو با شبکه الجزیره مطرح شد:

امیرعبداللهیان : تا دیر نشده رژیم صهیونیستی جنایات‌ جنگی اش را متوقف کند

دو شنبه 24 مهر 1402 - 10:33:20

وزیر امور خارجه ایران گفت: به رژیم صهیونیستی از طریق حامیانش اطلاع دادیم که اگر جنایاتش را در غزه متوقف نکند فردا دیر خواهد بود.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حسین امیرعبداللهیان»  درگفتگو با  شبکه تلویزیونی الجزیره افزود: اگر تجاوزات به غزه را متوقف نکنند، توسعه جبهه‌های جنگ بعید نخواهد بود و احتمال آن ساعت به ساعت بیشتر می‌شود.
وی اضافه کرد: امیدواریم تلاش‌های سیاسی از گسترش جنگ جلوگیری کند درغیر این صورت هیچ کسی نمی‌داند ساعت بعد چه رخ خواهد داد. ایران نمی‌تواند برابر این وضعیت تماشاگر بماند.
امیرعبداللهیان گفت: در دیدارم در لبنان از حسن نصرالله اطلاع یافتم که همه سناریو‌ها روی میز قرار دارد. اگر آمریکا و رژیم  اشغالگر اسرائیل این سیاست را متوقف نکنند نمی‌توان چارچوب جنگ را متوقف کرد. اگر دامنه جنگ گسترش یابد خسارات سنگینی به آمریکا نیز وارد خواهد کرد.
وی افزود: ادامه تجاوزات و نبود راه حل سیاسی، بنزین روی آتش می‌ریزد و چه بسا اوضاع را از کنترل خارج کند. منطقه و طرف‌های تاثیر گذار در آن تماشاگر نخواهند ماند.
امیرعبداللهیان همچنین  در گفتگو با خبرنگاران بعد از سفر به چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و قطر، تاکید کرد: به صراحت به طرف‌های مختلف گفتیم که اگر تجاوزات و کشتار زنان و کودکان در غزه فورا متوقف نشود دست همه طر‌ف‌ها در منطقه روی ماشه است و وضعیت منطقه مثل باروتی است که هر ساعت امکان یک انفجار مهیب وجود دارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: در این دیدارها به طرف آمریکایی هشدار جدی داده شد که نمی‌توانید هم مقاومت و هم دیگر کشورها را دعوت به خویشتنداری کنید، هم سخن از عدم توسعه جنگ به میان بیاورید اما خود تمام قد در کنار رژیم فروپاشیده اسرائیل بایستید و بخواهید فروریزی سیاسی و امنیتی، بین‌المللی و نظامی رژیم جنگ‌افروز اسرائیل را با برخورد و حمایت یکجانبه خود از رژیم صهیونیستی جبران کنید. مسئولیت هرگونه عواقب بعدی و احتمال باز شدن پای جبهه‌های مقاومت در منطقه به طور مستقیم متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.امیدواریم رایزنی‌های سیاسی کمک کند که تجاوز علیه بیگناهان متوقف شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 24 مهر 1402 - 10:18:37