مردم عراق حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در این کشور را برنمی تابند

دو شنبه 4 تیر 1403 - 20:0:0
مردم عراق حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در این کشور را برنمی تابند

دکتر وسام عزیز، نویسنده و تحلیلگر سیاسی، در برنامه «عراق الغد» از شبکه الکوثر گفت: مقاومت عراق با اینکه می دانست نیروهای اشغالگر آمریکایی معنای ضرب الاجل را نمی فهمند، با این حال باز برای خروج آنان از عراق زمان تعیین کرد. مردم عراق حضور اشغالگران آمریکایی را در این کشور نمی پدیرند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر وسام عزیز، نویسنده و تحلیلگر سیاسی از بغداد،  در برنامه «عراق الغد» از شبکه الکوثر تأیید کرد که آمریکایی ها نمی خواهند در عراق به ویژه در مباحث امینیتی رویه خود را تغییر دهند. لذا طرف عراقی  از مقاومت اسلامی در این کشور خواست تا خروج آنان را همزمان با مرحله چهارم طوفان الاقصی مدیریت کند.

دکتر وسام عزیز افزود: مقاومت به نیروهای اشغالگر آمریکایی مهلت داد تا خاک عراق را ترک کنند. و ما به خوبی می دانیم که این نیروها معنای مذاکره و وعده را نمی دانند، اما باید دانست که نباید به دشمن بهانه داد. دولت عراق حدود چهار یا پنج ماه مهلت تعیین کرد، اما ما هیچ حرکت محسوسی از سوی طرف آمریکایی ندیدیم که به دولت عراق احترام گذارد و تابع قوانین عراق باشد، از سوی دیگر، آمریکایی ها هرگز جز زبان مقاومت را بفهمند و این همان چیزی است که مقاومت را نمیفهمند. پس از سال 2011 برای خروج نیروهای اشغالگر از عراق، تنها با زبان مقاومت بود که با آمریکایی ها برخورد کردیم، و این تأثیرگذار بود. موشک های مقاومت عراق مانع اشغالگران بود.

دکتر وسام عزیز گفت: مشکل فقط در برخورد با مقاومت نیست، بلکه مشکل دوگانگی و سیاست یک بام و دو هوا است که دولت با مقاومت و با اشغالگری برخورد می کند و از آنجایی که دولت از مردم سرچشمه می گیرد، خوب می داند مردم عراق، حضور آمریکا در کشور را برنمی تابند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 4 تیر 1403 - 20:57:16