اگر آمریکا و اسرائیل ریسک حمله به لبنان را بپذیرند...

سه شنبه 5 تیر 1403 - 18:0:0
اگر آمریکا و اسرائیل ریسک حمله به لبنان را بپذیرند...

حزب الله در جنگ احتمالی "اسرائیل" با لبنان تنها نیست. محور مقاومت بسیج خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با آنکه هنوز دیری از سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله، درباره اعلام آمادگی کامل مقاومت در برابر احتمال تجاوز رژیم اشغالگر "اسرائیل" به لبنان و تهدید آنان در زمین، دریا و هوا و نیز هشدار به قبرس در گشایش مرزی کشورش به روی این رژیم اشغالگر نگذشته است، نیروها و کشورهای محور مقاومت شروع به اعلام همسویی در حمایت از مقاومت لبنان کرده اند.

این اعلام همسوئی بدان معناست که جنگ علیه لبنان ماهیت منطقه ای به خود خواهد گرفت و اسرائیلی ها و آمریکائی ها و همه ی حامیان آن تاوانش را خواهند پرداخت.

پس از اعلام فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه محور مقاومت در برابر هرگونه حمله «اسرائیل» به حزب الله لبنان ساکت نخواهد ماند، شیخ قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق عراق، نیز ویديویی کلیپی منتشر کرد و در آن گفت: "اگر واشنگتن به حمایت از این رژیم و حمله به لبنان و حزب الله ادامه دهد، باید بداند که تمام منافع خود را در منطقه و عراق مورد هدف قرار داده است.

پیش از این هم، نیروهای مقاومت در عراق و در یمن مجموعه‌ای از عملیات‌ مشترک را علیه رژیم اشغالگر اسرائیل انجام داده اند که به روشنی نمایانگر یک هماهنگی کامل و مدیریت مشترک عملیاتی بین نیروها و کشورهای مختلف محور مقاومت در صورت وقوع تجاوز "اسرائیل" علیه لبنان است.

اگر دولت بایدن از تجاوز رژیم اسرائیل به مقاومت لبنان حمایت کند، این گروه های مقاومتی به وضوح تصویری از پیش آماده شده را از صحنه منطقه با اجرا و مدیریت یک جنگ مشترک علیه این تجاوزگران نشان خواهد داد.

این مواضع مقاومت در ابتدا پاسخ دندان شکنی به تصمیم گیرندگان آمریکا، همزمان با گفتگوهای اسرائیلی - امریکائی در واشنگتن است که با عنوان "بعد از غزه نوبت جبهه شمالی است" درحال انجام است، و"یوآو گالانت" وزیر جنگ صهیونیست ها در خط مقدم طرف "اسرائیلی"آن قرار دارد؛ و شکی نیست که آنچه از سوی گروه های محور مقاومت و در راستای سخنان سید حسن نصرالله و بانکی از اهداف درون این رژیم موقت اعلام ومنتشر می کند، به عنوان تهدید و ارعاب نیست، بلکه اعلام آمادگی جدی آنهاست.

درست است که نیروهای مقاومت نقشه های خود را فاش نکرده، اما آنچه مسلم است این است که آتش جنگ کل منطقه را فرا می گیرد و صحبت در اینجا در مورد تأثیر محدود نیست، بلکه تأثیری است که ممکن است جهان را دربر گیرد، به ویژه اگر آمریکایی ها تصمیم بگیرند که از هر گونه تجاوزی حمایت و پشتیبانی کنند.

همچنین شکی نیست که این هشدارها صرفا بازدارنده اند و ضربه‌ای به واشنگتن و تل‌آویو نمی زنند،چراکه امریکا و صهیونیستها بخش بزرگی از قدرت بازدارندگی خود را از دست داده‌اند و توقف جنگ در حال حاضر به معنای تسلیم شدن در برابر واقعیت‌های موجود است بنابراین بهتر است آن را جدی بگیرند چرا که گزینه ی دوم شان به مصلحت آنها نیست و برایشان ویرانگر خواهد بود.

بازدارندگی تل آویو و واشنگتن در درجه اول به نفع مردم فلسطین و تجدید قوای آنان و دو طرف امریکا و اسرائیلی را وادار میکند تا از ریسک خطر و حمله به لبنان، بپرهیزند و با توجه ها به باریکه ی غزه باز می گردد و به مقاومت فلسطین در استخراج توافقی که شرایط آن قابل تحقق باشد انگیزه زیادی می بخشد.

بر این اساس، نیروها و کشورهای محور مقاومت توپ را در زمین واشنگتن و تل آویو می اندازند و آنها را بین دو انتخاب قرار می دهند که هر دو برایشان تلخ است که یا باید با توقف جنگ مطابق با واقعیت های موجود موافقت کنند و یا اینکه ریسک حمله به لبنان را بپ‍ذیرند که تبعات آن کل منطقه غرب آسیا و حتی اعماق دریای مدیترانه از جمله گذرگاههای حیاتی را هم تحت الشعاع قرار خواهد داد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


سه شنبه 5 تیر 1403 - 18:19:24

دسته بندی :